درخواست رئیس جمهور از مقتدایی: در پروژه‌های اقتصادی خوزستان از نیروهای بومی استفاده کنید

خورنا: رئیس جمهور گفت: آقای استاندار، این یک خواست است، نه خواست عشایر و نه مردم خوزستان؛ این خواست ملی و دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار سران عشایر خوزستان در سخنانی با گرامیداشت ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: وقتی حکومتی به مردم خودش وابسته نباشد و منافع خود را در نظر داشته باشد سرنوشت آن چون حکومت پهلوی و صدام می‌شود.

وی با اشاره به امام راحل، بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: کسی که با خدا باشد با مردم هم خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرصتی برای بروز و ظهور تنوع‌های فرهنگی و قومی در این سرزمین بود.

وی با اشاره به نقش عشایر در طول دوران‌های مختلف عنوان کرد: در نهضت اسلامی عشایر از همان آغاز و در سال ۴۳ نقش پررنگی داشتند و با انقلابشان به نهضت اسلامی کمک کردند.

روحانی اضافه کرد: در طول نهضت اسلامی، عشایر اسلام و طوایف مختلف در سراسر کشور حامی انقلاب بودند، پس از پیروزی انقلاب نیز همین عشایر وارد صحنه حمایت از نظام شدند.

وی بیان کرد: در همین خوزستان، عشایر جلوی اختلال‌گران را در سال ۵۸ گرفتند و ایستادگی کردند، آن زمان سپاه پاسداران و کمیته چیزی جز مردم نبود، مردم بودند که عملا به صحنه آمدند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در آن زمان دیدیم عشایر و طوایف چگونه از مرزهای آذربایجان غربی و کردستان و جبهه میانی تا خلیج فارس محافظت کردند و ایستادند و پایداری کردند.

وی افزود: امروز باید از عشایر به‌عنوان یک فرصت بزرگ دعوت کنیم به میدان توسعه کشور بیایند و از توان و نیروی آنها بهره جوییم.

روحانی عنوان کرد: برای من این حرف شنیدنش بسیار سنگین است که در پروژه‌های اقتصادی استان از نیروهای محلی استفاده نشود.

وی تاکید کرد: آقای استاندار، این یک خواست است، نه خواست عشایر و نه مردم خوزستان؛ این خواست ملی و دولت است، دولت می‌خواهد هیچ تبعیضی نباشد اگر هم باشد باید همین‌جا بین نیروهای محلی باشد.