درخواست رئیس شورای شهر ماهشهر از رئیس‌جمهور: عوارض آلایندگی را به ماهشهر برگردانید

خورنا: رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر گفت: عوارض آلایندگی حق مردم ماهشهر است و باید پرداخت آن مجدداً از سر گرفته شود.

نافع آلبوغبیش اظهار داشت: صنایع پتروشیمی موجود در منطقه آلودگی زیادی را ایجاد می‌کند که تبعاتی منفی زیادی بر محیط زیست و سلامت مردم داشته است.

وی افزود: بر همین اساس طبق قانون پرداخت عوارض آلایندگی به شهرستان وظیفه صنایع برای جبران این تبعات بوده که متأسفانه حدود دو سال است منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از انجام این کار خودداری کرده است.

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بهانه این اقدام را ابلاغیه وزیر وقت نفت عنوان و از پرداخت عوارض آلایندگی که حق مردم ماهشهر است خودداری می‌کند.

آلبوغبیش در ادامه به معطل ماندن تبدیل بندر ماهشهر به شهرستان ویژه اشاره کرد و گفت: شهرستان بندر ماهشهر تمامی شرایط لازم برای تبدیل به شهرستان ویژه را احراز کرده و دارد.

وی تصریح کرد: اما این مسئله سال‌هاست که معطل مانده و اجرایی نشده است که از رئیس جمهور و هیئت دولت می‌خواهیم به این موضوع نیز رسیدگی کند.

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره این شهرستان را دیگر درخواست خود و مردم شهرستان از رئیس جمهور عنوان کرد و اذعان داشت: پروژه‌هایی نظیر فرهنگسرای ماهشهر که از زمان دولت اصلاحات کلنگ آن به زمین زده شده تاکنون بی‌سرانجام مانده که از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید انتظار داریم در ارتباط با تکمیل این پروژه دستورهای لازم را صادر کند.

آلبوغبیش یادآور شد: پروژه احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی ماهشهر نیز از دو سال پیش تاکنون فقط در حد کلنگ‌زنی و حصارکشی باقی مانده و به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم به حال خود رها شده است.

وی اظهار داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم به این مسئله نیز رسیدگی کرده و با تخصیص اعتبارات مالی لازم به این پروژه، آن را بلاتکلیفی خارج کند.

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر توسعه صنایع پایین دستی در این شهرستان را یکی دیگر از خواسته‌های ماهشهری‌ها از رئیس جمهور دانست و گفت: منطقی‌تر این است که دولت، صنایع پایین‌دستی را به جای مناطق دیگر در جوار صنایع مادر ایجاد کند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، زمینه اشتغال پایدار هزاران جوان جویای کار در منطقه ایجاد شود.