شهردار اهواز: حل‌ مشکل فاینانس‌ مترو مهمترین‌ خواسته‌ ماست

خورنا: شهردار اهواز در آستانه سفر رییس جمهور به خوزستان گفت: امید است در این سفر مشکل فاینانس قطار شهری اهواز و همچنین پرداخت نشدن عوارض آلایندگی مجموعه نفت به شهرداری حل شود.

سیدخلف موسوی با خیر مقدم به دکتر روحانی و هیات همراه به خوزستان، اظهار کرد: از این که رییس جمهور، استان خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی خود برگزیدند، از ایشان نهایت سپاسگزاری را داریم و امیدواریم این سفر استانی با برکت دولت تدبیر و امید، مایه خیر و برکت برای مردم خوزستان شود.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) فرموده­ اند “خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد”. مردم استان خوزستان با تحمل رنج و مشقت بسیار، مجاهدت­های فراوانی در طول ۸ سال دفاع مقدس و دوره بازسازی انجام دادند ولی تاکنون با انواع مشکلات روبه­رو هستند.

شهردار اهواز با بیان این که آلودگی­های زیست­محیطی و پدیده گردوغبار و ریزگردها بخشی از این مشکلات است، گفت: نیاز است دولت با تمام توان خود مشکلات خوزستان را با همکاری مردم رفع کند.

وی افزود: توسعه فضای سبز در شهرها به خصوص کلان­شهر اهواز، تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم، بحث اشتغال، موضوع سرمایه­گذاری در خوزستان، بحث حمل و نقل شهری و بین شهری و توسعه آموزش عالی و توجه به آموزش در استان خوزستان از جمله چالش­هایی است که پیش روی مردم است.

موسوی اظهار کرد: موضوع بسیار مهم و مورد تاکید ما در سفر رییس جمهور به خوزستان، حل مشکل فاینانس قطار شهری اهواز است.

وی ادامه داد: همچنین مهم­ترین درخواست ما از ریاست جمهوری اسلامی، تمکین وزارت نفت به قانون بودجه سال ۹۲ است. بر اساس این قانون همه وزارت­خانه­ها مکلف شدند در قالب مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد عوارض آلایندگی خود را برای عمران شهرها و روستاها پرداخت کنند که متاسفانه وزارت نفت از اجرای این قانون امتناع می­ورزد.

شهردار اهواز گفت: شرکت­های نفتی به خصوص مناطق نفت خیز جنوب به بهانه این که فروش نفت یک امر ملی است و معاملات آن در تهران انجام می­شود، از پرداخت حقوق قانونی شهرداری اهواز امتناع می­کند.

موسوی اظهارکرد: مطالبات ما از وزارت نفت نزدیک به یک هزار میلیارد تومان است و در صورتی که این اعتبارات به شهرداری پرداخت شود، می­توان کمربند فضای سبز را که ۷ هزار هکتار مساحت و در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، تکمیل کرد.