دستگیری ۱۳۵ زائر ایرانی حین انتقال مواد مخدر

خورنا: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر از دستگیری ۱۳۵ زائر حج تمتع به همراه موادمخدر در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

محمدمسعود زاهدیان با بیان اینکه از آغاز موسم حج تمتع تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر به حج تمتع مشرف شده‌اند، گفت: با اقدامات و پیگیریهایی که در رابطه با کنترل مبادی خروجی در ایام حج امسال صورت گرفت، تاکنون ۱۳۵ نفر به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۶ نفر از دستگیر شدگان مرد و ۴۹ نفر مابقی زن بوده‌اند، ادامه داد: از مجموع آنان حدود یک کیلو ۷۰۰ گرم مواد مخدر کشف شده است و میزان مواد مکشوفه از هر نفر نیز بسیار ناچیز و غالباً برای مصرف شخصی خود فرد بوده است.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد گفت: با اقدامات و تلاش‌هایی که پلیس در سطح فرودگاه‌های کشور اعمال داشته و کنترل‌های سختی که در بار همراه و بار تحویلی مسافران داشته است، خوشبختانه تاکنون حتی یک زائر ایرانی در عربستان به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر نشده است.

زاهدیان افزود: طبق قانون جدید عربستان که اخیراً به تصویب رسیده است، حمل بیش از یک گرم مواد مخدر در این کشور حکم اعدام و تا یک گرم نیز حبس ابد به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به قوانین سختی که در عربستان وجود دارد خصوصا شرایط سخت و بد زندان‌های این کشور، توصیه می‌شود افرادی که هنوز به این بلیه شوم مبتلا هستند و نمی‌توانند مواد را از خود دور کنند، حتی‌الامکان به این سفر مشرف نشوند و یا سعی کنند قبل از اعزام به این سفر معنوی شرایط فیزیکی مناسب خود را به دست آورند تا تاثیرات منفی در اعمال‌شان نداشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *