بزرگترین خواسته خرمشهری‌ها اصلاح شبکه توزیع آب است

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح شبکه توزیع آب مهمترین خواسته مردم این شهرستان است زیرا به دلیل کوچک‌ترین بارش مردم را دچار مشکلات ریز و درشتی می‌کند.

عبدالله سامری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اظهار کرد: طبق برنامه‌های اعلام شده به نمایندگان، رئیس جمهور امروز راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه وارد اهواز می‌شود و پس از استقبال مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین اقشار مختلف مردمی راهی مصلای اهواز برای سخنرانی می‌شود.

وی افزود: پس از آن در برنامه‌های بعدی نشستی با نخبگان و ایثارگران و همچنین علمای استان خوزستان خواهد داشت.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین سخنرانی در سه شهر استان را در دستور کار داشته و در جلسه شورای اداری با حضور مسئولان شهرهای مختلف و استان خوزستان حضور پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص انتظارات از دولت یازدهم چنین عنوان کرد: موارد و انتظارات را پیش از این در جلسه‌ای متشکل از ۱۰ نماینده خوزستان با معاونان رئیس جمهور در محل ساختمان طرح و برنامه راهبردی مطرح کرده‌ایم که امیدواریم برای رفع معضلات و مشکلات مطرح شده هر حوزه انتخابیه نمایندگان استان چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

سامری خاطرنشان کرد: مشکلات شهرستان خرمشهر را همه مسئولان ملی و کشوری می‌دانند زیرا تنها منطقه‌ای که پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون نتوانسته قامت راست کند همین خرمشهر است.

وی ادامه داد: چه بسا بسیاری از شهرها با وجود درگیر شدن با جنگ هشت ساله تحمیلی امروز شاهد رشد و تعالی هستند اما خرمشهر که در جنگ به طور کامل ویران شد هنوز زیرساخت‌های خراب و از بین رفته خود را شاهد است و در این زمینه هیچ تغییر و تحولی را به چشم ندیده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حدود ۲۵ سال از پایان جنگ عراق علیه ایران می‌گذرد اما خرمشهر همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه من به صورت کلی و جزیی مشکلات این شهرستان را به گوش مسئولان رسانده‌ام گفت: اصلاح شبکه توزیع آب خرمشهر با آغاز جنگ تحمیلی به طور کاملا نابود شد و از بین رفت و طی دولت‌های مختلف تاکنون تنها ۳۰ درصد آن بازسازی و محقق شده است.

سامری عنوان کرد: اصلاح این شبکه مهمترین خواسته مردم این شهرستان است زیرا به دلیل کوچک‌ترین بارش مردم را دچار مشکلات ریز و درشتی می‌کند.

*نیازمند تزریق اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی هستیم

وی ابراز داشت: حدود ۷۰ درصد ۴۳۰ کیلومتر کار اصلاح شبکه توزیع آب یعنی حدود در خرمشهر باقیمانده است و نیازمند تزریق اعتبار ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومانی‌ست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرمشهر در آتش فقر در حال سوختن است و من بارها این مسئله را از طریق رسانه‌ها، مکاتبه با مسئولان ملی، فریاد و … عنوان کرده‌ام که البته در کمال تعجب با بی‌توجهی مواجه بوده‌ام.

وی افزود: حدود دو ماه پیش در مجلس از رئیس جمهور در خصوص تزریق اعتباری برای رفع مشکلات معابر و کوچه‌ها و خیابان‌های این شهرستان با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز و ورود کاروان‌های راهیان نور متعدد به این منطقه درخواست کردم اما تا همین الان هیچ خبری نه از وی و نه از معاونانش در این زمینه دست من نرسیده است.