مه در خوزستان ماندگار است

خورنا: رئیس واحد پیش‌بینی هواشناسی خوزستان گفت: هوای مه‌آلود قرار است تا پایان وقت امروز در استان باقی بماند و پس از آن هوا در استان صاف خواهد شد.

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: مه غلیظ صبحگاهی سراسر استان بویژه شهرهای ساحل رودخانه‌ها را از شامگاه گذشته فراگرفته است و این شرایط تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مه در استان خوزستان تا ظهر امروز از غلظتش کاسته می‌شود و رفته‌رفته روبه افول خواهد گذاشت و پس از آن هوای استان صاف خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط روزهای پایان هفته گفت: هوای روزهای پایان هفته در خوزستان بسیار مطبوع خواهد بود و شرایط بسیار ایده‌آل است و پدیده خاصی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی نشده است.

جنتی با اشاره به شرایط موجود در اواخر روزهای هفته افزود: از ساعات پایانی روز جمعه تا ساعات پایانی روز شنبه با ورود توده هوایی باران‌زا در استان شاهد بارش باران در سراسر استان خوزستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز در این باره اطلاعاتی در دست نیست، تاکید کرد: در شرایط کنونی امکان اظهار نظر دقیق درباره این سامانه بارشی در استان خوزستان وجود ندارد و در آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایط کنونی مه غلیظ در سراسر استان خوزستان شهرهای استان را فراگرفته است و حتی در برخی شهرها شعاع دید به کمتر از ۲۰ متر رسیده است.