۶۵۰ خانوار در بندر امام از آب آشامیدنی مطلوب بهره مند شدند

خورنا: رییس اداره آب و فاضلاب بندر امام، از بهره مندی افزون بر ۶۵۰خانوار در این شهر از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی و سالم از آغاز امسال تاکنون خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ˈابراهیم علوانیˈ اظهار کرد: همچنین در طول سه سال اخیر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور فرسوده و معیوب در بندر امام تعویض شده و بیش از ۶۰۰ کنتور دیگر نیز تعویض خواهد شد.
وی با اشاره به این که وجود مشترکان غیرمجاز موجب تحمیل هزینه های اضافی بر اداره و کاهش سطح خدمات رسانی مطلوب به مردم می شود افزود: در همین چارچوب امسال بیش از ۳۰۰ اشتراک غیرمجاز شناسایی شد که پس از اخطار به آنان ۱۵۰ مورد از این اشتراک ها به مجاز تبدیل شده و بقیه نیز در دست پیگیری و تبدیل به انشعاب مجاز است.
علوانی طول شبکه توزیع آب بندر امام را ۱۶۵ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: ۱۲۰ کیلومتر از شبکه موجود فرسوده است که تاکنون به علت کمبود اعتبار ۳۰ کیلومتر آن اصلاح و بازسازی شده و ۹۰ کیلومتر دیگر نیاز به اصلاح فوری دارد که اقدام های لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز پیگیری می شود.
وی یادآوری کرد: به منظور گسترش خدمات رسانی به مشترکان در سال جاری از محل اعتبارات جاری حدود ۵/۵ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه انجام شده که با این اقدام بیش از ۶۵۰ خانوار جدید از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.
رییس اداره آب و فاضلاب بندر امام یکی دیگر از مشکلات این بندر مهم تجاری را کمبود مخزن ذخیره آب اعلام و اضافه کرد: برای رفع این مشکل احداث یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی را از سازمان آب و برق خواستار شده ایم که منتظر تامین اعتبار مورد نیاز آن هستیم.
وی در خصوص اقدام های انجام شده در تعاونی مسکن مهر بندرامام هم گفت: تاکنون ۵۰ کیلومتر خطوط شبکه آب و فاضلاب به منظور برخورداری بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مشترک جدید از خدمات آب و فاضلاب اجرا که تاکنون اشتراک ۱۵۰ خانوار به آنان واگذار شده است.
علوانی همچنین از نصب و راه اندازی یک دستگاه اتوماتیک تزریق گاز کلر به منظور بهینه سازی فرآیند گندزدایی و تصفیه آب آشامیدنی در تاسیسات اداره آبفا خبر داد و گفت: با این اقدام سطح کیفی آب شرب در بندر امام به نحو محسوسی ارتقا یافته است.
رییس اداره آب و فاضلاب بندرامام همچنین یادآوری کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک از خدمات دفع فاضلاب برخوردارند که به منظور ارتقای سطح خدمات دهی به آنان طرح سامان دهی شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب این شهر از محل اعتبار اوراق مشارکت از سال گذشته آغاز شده و در سال آینده به اتمام می رسد.
همچنین احداث تصفیه خانه مدرن فاضلاب این شهر که به نوعی تکمیل کننده شبکه در دست احداث است توسط کنسرسیوم ایران و چین و از طریق اعتبار فاینانس بین المللی آغاز شده است.
با تکمیل این دو طرح بزرگ زیست محیطی علاوه بر حل معضل قدیمی و دیرینه فاضلاب در این شهر شاخص بهره مندی از خدمات مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب به صد درصد می رسد.