نگاه‌های قومیتی کمر خوزستان را خم کرده است

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه‌های قومیتی کمر استان را خم کرده است، گفت: انسانیت باید جایگزین این نگاه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدشریف حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که ظهر امروز در تالار اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان محروم و مظلوم است و خوزستانی‌ها نیم نگاه مسئولان را طلب می‌کنند.

وی ادامه داد: همه دست‌ها برای گرفتن ثروت و فرصت‌های اجرایی به سمت خوزستان دراز است اما در هنگام تقسیم ثروت و کارهای اجرایی نگاه‌ها به سمت دیگری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تنها خواهان یک نیم‌نگاه هستیم، عنوان کرد: دولت‌های متعددی آمدند و رفتند و شعارهای خوبی دادند اما هیچ کدام در خوزستان عملی نشد.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است اما شرایط خوبی ندارد و متاسفانه مسئولان استانی با دادن آمارهای کذب سعی در نشان دادن شرایط خوب در این استان داشتند.

حسینی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری خوزستان در سال ۸۵ برابر با ۱۸ درصد بود، تصریح کرد: چگونه ممکن است نرخ بیکاری ۱۸ درصدی در سال ۸۵ به ۱۰.۶ درصد در سال ۹۲ برسد؟

وی افزود: حال این سوال مطرح می‌شود مگر چه کاری در استان انجام دادید که نرخ بیکاری هشت درصد کاهش یافته است؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان روابط جای ضوابط را گرفته است، اظهار کرد: مدیرانی که زنجیروار، سببی و نسبی با یکدیگر ارتباط دارند خوزستان را دچار مشکل کرده‌اند و انتصابات خانوادگی، استان را فراگرفته است.

وی در این خصوص اضافه کرد: باید تلاش شود انسانیت جای این نوع انتصابات را بگیرد و افراد بر اساس لیاقت و توانایی در جایگاهی درخور قرار گیرند.

حسینی با تاکید بر اینکه نگاه‌های قومیتی کمر استان را خم کرده است، گفت: انسانیت باید جایگزین این نگاه شود در غیر این صورت رتبه‌های آخری که در زمینه‌های مختلف نصیب خوزستان شده است، باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه فرصتی برای صحبت درباره انتقال آب کارون وجود ندارد، این جمله را بیان کرد: حیات همه خوزستانی‌ها در دست کارون است و ایران به این استان بسیار دین دارد.