رئیس جمهور به مشکلات آب در خوزستان خاتمه دهد

خورنا: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان با وجود منابع بسیار بالای آبی باید حداقل مشکل آب نداشته باشد و دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند که این مشکل برای همیشه ریشه‌کن شود.

سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: استان خوزستان یک استان استراتژیک برای کشور است که باید بیش از بیش مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا تمام درآمد کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از استان زرخیر خوزستان تأمین می‌شود و این نشان‌دهنده موقعیت بسیار مهم این استان محروم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان خوزستان هم در زمینه نفت و هم در زمینه غیرنفتی جایگاه بسیار بالایی دارد و در حال حاضر یک قطب اقتصادی بسیار مهم برای کل کشور است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید بتواند محرومیت‌های زیادی که در این استان است را برطرف کند، اضافه کرد: برای تحقق شعار مردم‌سالاری دینی با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم باید برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت همه استان‌ها به ویژه خوزستان با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

نوری تصریح کرد: استان خوزستان به گفته معمار انقلاب، دین خود را به انقلاب ادا کرده پس باید مسئولان و دولتمردان بکوشند به پاس این فداکاری‌هایی که مردم خوزستان در زمان جنگ از خود نشان دادند بتوانند خدمتی مضاعف به آنها کنند.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور تخصیص سه درصد از درآمد نفتی که شعار وی در زمان انتخابات بود را محقق کند تا مرهمی بر این استان زجرکشیده و محروم باشد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خوزستان با وجود منابع بسیار بالای آبی باید حداقل مشکل آب نداشته باشد، عنوان کرد: دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند که این مشکل در خوزستان برای همیشه برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی استان خاطرنشان کرد: استان خوزستان سهم بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی در کشور دارد که توجه ویژه به بخش کشاورزی به عنوان جایگزین نفت می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

نوری خواستار حل مشکلات ریزگردها از دولت جدید شد و بیان کرد: استان خوزستان در زمینه بهداشتی دارای کمبودهای بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: در این استان یک بیمارستان مجهز به امکانات روز دنیا وجود ندارد و درخواست بسیاری از مردم خوزستان، مهیا کردن بیمارستان‌هایی با امکانات بیشتر است تا دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف سفر به پایتخت نباشند.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از چند شهرستان استان افزود: امیدواریم مسئولان استان جایگاه شوش به عنوان قطب بزرگ اقتصادی در بخش کشاورزی را مدنظر قرار بدهند.

وی ابراز داشت: شهرستان شوش دارای قومیت‌های متنوعی است و امیدواریم با ورود رئیس‌جمهور، خواسته‌های مردم شوش که چندین سال است محقق نشده‌اند به مرحله اجرا درآیند.

نوری در پایان با اشاره به پروژه‌های کلیدی نیمه تمام این شهرستان شوش گفت: از ریاست‌ جمهور، حل مشکل احداث باند دوم پل شهید ناجیان، طرح توسعه حرم دانیال نبی، تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شوش درخواست شده که امیدواریم با نظر مثبت وی، این درخواست‌ها محقق شوند.