مسئولان ماهشهر به بومی‌گرایی توجه بیشتری داشته باشند

خورنا: امام جمعه موقت ماهشهر گفت: مسئولان این شهرستان نسبت به استفاده از نیروهای بومی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدنزار موسوی ظهر امروز در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته ماهشهر با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: این امام همام همچون پدران بزرگوارش مورد ظلم و ستم دشمنان اهل بیت قرار داشت.

وی افزود: پس از امام رضا (ع) حضور فیزیکی ائمه اطهار (ع) بین مردم کمتر شد و فلسفه این مسئله نیز آماده کردن مردم برای غیبت امام عصر (عج) بود.

خطیب موقت جمعه ماهشهر در ادامه به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت قرار داریم که این مناسبت بزرگ را به یکایک مؤمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. نهم ربیع‌الاول نیز مصادف با سالروز امامت حضرت بقیت الله الاعظم (عج) است که برنامه‌های پرمحتوا و خوبی باید برای این روز تدارک دیده شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر، به سخنان بسیار مهم روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته مقام عظمای ولایت سخنان بسیار زیبا و پخته‌ای را به مناسبت قیام خونین مردم قم ایراد فرمودند.

امام جمعه موقت شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری عامل پیروزی مردم قم در آن برهه، ایمان درست و راسخی بود که همراه با بصیرت و عمل و اقدام همراه بود. هرگاه مردم ایمان صحیح و راسخ را همراه با بصیرت داشته باشند نصرت الهی حتماً محقق می‌شود.

وی بر لزوم بصیرت‌افزایی اقشار مختلف مردم تأکید کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری نداشتن بصیرت به مثابه نداشتن چشم است.

خطیب موقت جمعه ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای بومی برای رفع مشکلات تأکید کرد و اظهار داشت:‌مسئولان شهری برای رفع مشکلات منطقه به ظرفیت‌ها و نیروهای بومی توجه بیشتری داشته باشند و بومی‌گرایی را در دستور کار خود قرار دهند.هیچکس به اندازه مردم بومی، دلسوز شهر و منطقه خود نیست و مشکلات موجود باید به دست همین افراد دلسوز حل شود.