تانکرهای عراقی در ماهشهر ساماندهی شدند

خورنا: فرشاد اسکندری‌نیا اظهار کرد: روزانه به طور عمده بیش از یک هزار تانکر عراقی وارد شهرستان بندر ماهشهر می‌شود.

وی افزود: این تانکرها زیر نظر شرکت‌های عمده صادراتی عراق برای ترانزیت مازوت و نفتا به کشور عراق در اسکله‌های تجاری بندرامام بارگیری می‌شوند.

معاون سیاسی فرماندار ماهشهر اذعان داشت: حضور تانکرهای عراقی از دو بعد مثبت و منفی قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: از ابعاد مثبت این مسئله می‌توان به جنبه‌های شغلی و اجتماعی مفید آن اشاره کرد.

رئیس اداره سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: اما در کنار این جنبه‌های مثبت حضور تانکرهای عراقی در منطقه دارای ابعاد منفی زیادی نیز هست که تبعات زیادی در شهرستان برجای گذاشته است.

اسکندری‌نیا خاطرنشان کرد: اکثر این تانکرها از استان‌های شمالی عراق مانند سلیمانیه و کرکوک وارد ایران می‌شوند و رانندگان این تانکرها به دلیل تفاوت مذهب، با شرایط اجتماعی کشور جمهوری اسلامی ایران آشنایی ندارند و به همین دلیل باعث بروز تبعات منفی در منطقه می‌شوند.

وی به پاره‌ای از مشکلات ایجاد شده توسط تانکرهای عراقی اشاره کرد و گفت: سال گذشته هشت مورد منزل اجاره‌ای که به خانه‌های فساد تبدیل شده بودند توسط دستگاه قضایی بندر امام خمینی کشف و پلمپ شدند.

وی یادآور شد: قاچاق اسلحه، سوخت، مشروبات الکلی و جعل بارنامه‌ها نیز از دیگر تخلفاتی بوده توسط نهادهای امنیتی و انتظامی کشف شدند.

رئیس اداره سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: ایجاد پارکینگ‌های زیاد، در سال‌های گذشته در شهرستان موجب بروز و افزایش این تخلفات شده بود که با همت فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تانکرهای عراقی در کمپ پارکینگ خلیج فارس با ظرفیت ۳ هزار تانکر واقع در پنج کیلومتری بخش بندر امام منتقل شدند.

اسکندری‌نیا با بیان اینکه تلاش شده در این کمپ تمام نیازهای رانندگان عراقی فراهم شود، تصریح کرد: تسهیلات و امکانات ویژه‌ای برای تانکرهای عراقی در این کمپ نظرگرفته شده که از جمله می‌توان به ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه پلیس، ایستگاه تاکسی و … اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر انجام داده شاهد کاهش تخلفات و تبعات منفی ناشی از حضور تانکرهای عراقی در منطقه بوده‌ایم.