انتقاد رئیس شورای شهرستان اهواز از تعطیلی پروژه‌ها

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز با انتقاد از تعطیلی یکساله پروژه‌های عمرانی از مسئولان خواست پاسخ قانع کننده‌ای ارائه دهند.

جواد کاظم نسب‌الباجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون همه پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه اهواز از سوی برخی مسئولان اجرایی استانداری تعطیل شده و مسئولان مربوطه هم دلیل این تعطیلی را انجام نشدن کار کارشناسی توسط تعاونی های دهیاران ذکر می‌کنند.

وی افزود: سوال اینجاست آیا پیدا کردن راه حل یک مشکل به یکسال زمان نیاز دارد؟! آیا با توجه به تورم صعودی قیمت‌ها، اعتباراتی که در نزد تعاونی های دهیاران که به سختی هم به‌دست آمده دارای ارزش سابق است؟! آیا اگر در یک یا چند روستا تخلف وجود دارد، گناه بیش از ۴۰۰ روستا چیست؟!

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز در همین خصوص از استاندار خوزستان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس خواست هیئتی تشکیل دهند تا مسببین این تاخیر یکساله مشخص شوند تا در آینده شاهد اینگونه تصمیمات غیرمنطقی نباشیم.

وی ابراز داشت: متاسفانه در طول این یکسال، اعتباراتی که در نزد بنیاد مسکن اهواز به‌عنوان تکمیل و یا اجرای پروژه‌های روستایی تخصیص داده شده است تحت عنوان دیون از طرف بنیاد مسکن تصاحب شده و در اکثر روستاها، پروژه های مذکور ناتمام مانده و حتی مسئولان حاضر به توضیح و ارائه مستندات لازم به شوراها و دهیاران نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز از جمله مشکلات روستاهای شهرستان اهواز را محروم بودن از گاز خانگی با وجود مجاورت اکثر روستاها با خطوط لوله گاز، نداشتن روشنایی معابر با وجود همکاری صمیمانه شورای شهرستان و دهیاران با شرکت توزیع برق اهواز در خصوص جمع آوری انشعابات غیرمجاز، اخذ آب بهای غیرمتعارف کشاورزی از سوی سازمان آب و برق و همچنین عدم همکاری شرکت‌های نیشکر به‌ویژه شرکت نیشکر دهخدا در تعریض جاده مسیر دهستان لامی و عنافچه که معروف به جاده مرگ شده و ماشین‌های سنگین شرکت نیشکر از آن تردد می‌کنند برشمرد.