بهورزان بهبهان جشنواره غذاهای سنتی بر پا کردند

خورنا: به مناسبت هفته بسیج تغذیه که از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه است، جشنواره غذاهای سنتی توسط بهورزان در شهرستان بهبهان برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت بهبهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج تغذیه که از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه است، جشنواره غذاهای سنتی در آموزشگاه بهورزی شهرستان بهبهان برگزار شد.

محسن شبرو تصریح کرد: بهورزان با طبخ غذاهای سنتی و محلی شهرستان بهبهان از قبیل حره، کشک بادمجان، آش کشک، آش ماست، قلیه ماهی، آش دوغ، گوینه، باقلا‌پلو، تشتکی، قورمه سبزی، شله زرد، توله، شیر برنج، تبدون، نان تیری، شله گندمی و بَلبَل در این جشنواره شرکت کردند.

وی ابراز داشت: بر اساس آمار و اطلاعات، نخستین علت مرگ و میر در کشور، بیماری‌های قلبی است که در حوزه شهرستان بهبهان نیز این امر صادق است.

رئیس مرکز بهداشت بهبهان در خصوص علل و عوامل بروز بیماری‌های قلبی عروقی به تغذیه ناصحیح اشاره کرد و افزود: استفاده بی‌رویه از غذاهای فست فودی و همچنین استفاده زیاد از نمک و روغن در بروز اینگونه بیماری‌ها موثر است.

وی به شیوه صحیح استفاده از مواد اولیه برای طبخ غذا تاکید و ابراز امیدواری کرد برگزاری برنامه‌های این چنینی بتواند در شیوه صحیح تغذیه و فرهنگ استفاده از غذاهای سالم مفید باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، به افراد آموزش دیده‌ای که در خانه بهداشت روستاها فعالیت می‌کنند و مسئولیت سلامتی و کنترل برنامه‌های بهداشتی حوزه تحت پوشش خود را دارند در اصطلاح بهورز می‌گویند.