ارتقا فرهنگ شهروندی در آبادان نیازمند تشکیل کمیته های فرهنگی مختلف

خورنا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان تشکیل کمیته های مختلف فرهنگی را گام موثری در ارتقا فرهنگ شهروندی این شهرستان دانست.

سمیرا کردی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: تشکیل کمیته های فرهنگی مختلف نیازمند مشارکت اقشار مخلف جامعه است که در این راستا هم شهروندان و هم متولیان فرهنگ و هنر می توانند با یک برنامه ریزی منسجم از سوی مسوولان می توانند در ارتقای فرهنگ شهروندی نقش مثبت و موثری داشته باشند.

وی افزود: در این خصوص کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر آبادان با بهره گیری از حضور برخی از هنرمندان آبادانی معرفی شده از اداره فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری آبادان اقدام به تشکیل کمیته های مختلفی در زمینه های هنری، ورزشی،بانوان، کودک و نوجوان و جوانان کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آبادان اظهار کرد: رسیدن به اهداف مورد نظر این کمیسیون نیازمند بهره گیری از کارشناسان و ایده پردازان است که در این امر این وظیفه بر دوش هنرمندان نهاده شده است و از سوی دیگر نیازمند یک سازمان فرهنگی که بتواند به طور خاص متولی پیگیری و سازماندهی ایده ها و نظرات مطرح شده باشد.

کردی زاده ادامه داد: در این راستا در نظر داریم در صورت توافق شهرداری با طرح ارایه شده در خصوص تاسیس این سازمان فرهنگی از سوی شورا با راه اندازی و تاسیس آن بتوان با اداره و مدیریت امور به صورت سازمانی به امر ارتقا فرهنگ شهروندی به طور جدی تر بپردازیم.

وی همچنین از بهره گیری از حضور کارشناسان روانشناسی، اساتید دانشگاه، حقوقدانان و جامعه شناسان در آینده ای نزدیک برای نتیجه گیری بهتر در این راه خبر داد.