قطاری که در خیابان نادری اهواز راه می‌افتد

خورنا: شهرداری منطقه یک اهواز گفت: با توجه به تبدیل خیابان سلمان فارسی(نادری) به پیاده‌راه و عدم تردد خودرو در آن، به منظور رفت و آمد آسان شهروندان، قطارهایی برای جابه‌جایی مردم، در این خیابان مستقر می‌شوند.
داوود دارابی اظهار کرد: خیابان سلمان فارسی پس از پایان عملیات بهسازی، پیاده‌راه می‌شود و تنها خودروهای اضطراری و خدماتی مجاز به تردد در این خیابان هستند. با توجه به این‌که طول خیابان حدود یک‌هزار و ۲۰۰ متر است لازم بود برای تردد مردم راهکاری اندیشیده شود.

وی با بیان این‌که روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در خیابان نادری تردد می‌کنند، افزود: از کاری که شهر تهران و برخی کشورهای اروپایی دارای پیاده‌راه انجام داده‌اند، اقتباس کردیم و قرار شد قطارهایی برای تردد شهروندان در پیاده‌راه سلمان فارسی مستقر شوند.

شهردار منطقه یک اهواز گفت: تعداد کوپه‌ها و ظرفیت قطاری که در خیابان سلمان فارسی قرار دارد، بیشتر از قطار تهران است. قطاری که اکنون در خیابان سلمان فارسی مستقر شده از نوع گازوییلی و با تعداد ۸ کوپه ۶ نفره است.

دارابی اظهار کرد: این قطار چند روزی است که در خیابان مستقر شده و فعلا به صورت آزمایشی کار می‌کند و باید بازتاب راه‌اندازی آن را در میان مردم بسنجیم. ایستگاه‌های قطار در خیابان سلمان فارسی در حال تعریف شدن هستند. همچنین علاوه بر نوع گازوئیلی، دو نوع بنزینی و برقی نیز وجود دارد که باید انواع آن مورد بررسی قرار بگیرد و بهترین نوع برای این کار انتخاب شود و از نظر فنی مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: احتمالا در بازه‌ای یک ماهه، قطارها و ایستگاه‌های آن مشخص می‌شود. پیش‌بینی این است که ۵ قطار برای این پروژه تهیه شود، البته تعداد قطارها مورد بحث است.

شهرداری منطقه یک اهواز گفت: ممکن است در ۲ ماه ابتدایی آغاز به کار قطارها، به دلیل علاقه بچه‌ها و توجه شهروندان، استفاده از قطارها برای تردد بالا باشد بنابراین بعد از این مدت، آمار حقیقی‌تر به دست می‌آید.

دارابی اظهار کرد: برای خیابان امام نیز می‌توانیم این طرح را اجرا کنیم. البته می‌توان این طرح را به گونه‌ای تعریف کرد که قطارها از خیابان سلمان فارسی، میدان شهدا و خیابان امام تردد کند و سپس به خیابان سلمان فارسی بازگردند که همه این موارد در مرحله آزمایش است.