خرمشهر ورود ممنوع است

خورنا: حفاری‌های زیاد در خرمشهر ورود به این شهر را ممنوع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، تاکنون بارها و بارها از دردها و مصائب شهری که روزگاری عروس همه شهرهای ایران بود گفته شده است.

از دردهای و مشکلاتی که جنگ بر پیکره این شهر گذاشت و با گذشت سال‌ها از پایان جنگ، گویی پایانی برای مشکلات خرمشهر متصور نیست.

با وجود اینکه نباید از کنار کارهای انجام شده در این شهر گذشت اما کارهای بر زمین مانده زیادی نیز وجود دارد که برخی از آنها در زمره ابتدایی‌ترین امکانات برای یک زندگی شهری است.

هر روز که می‌گذرد زاویه جدیدی از مشکلات خرمشهر نمودار می‌شود و وضعیت نابه سامان این یادگار دفاع مقدس که پایتخت مقاومت ملت ایران است اسفناک‌تر از روز قبل می‌شود.

حالا و در جدیدترین نوع از مشکلات خرمشهر شاهد حفاری‌هایی هستیم که بدون هیچ‌گونه هماهنگی توسط دستگاه‌های مختلف انجام و به جای اینکه مردم را از اجرای این پروژه‌های زیربنایی خوشحال کند بیشتر موجب عذاب و ناراحتی آنها شده است.

وضعیت حفاری‌های متعدد در حال اجرا در خرمشهر به‌گونه‌ای است که ورود به این شهر ممنوع شده چراکه امکان تردد در خیابان‌های اصلی شهر وجود ندارد.

به ویژه در ورودی خرمشهر از سمت آبادان هردو مسیر منتهی به مرکز شهر خرمشهر از سمت پل جهان‌آرا و پل آزادی این شهر به دلیل اجرای همزمان پروژه‌های فاضلاب و گاز بسته شده است.

این مسئله موجب شده است تا بسیاری از افرادی که قصد تردد بین این دو شهر را دارند با مشکلات عدیده و از طریق راه‌های فرعی که به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارد حرکت کنند.

سریال حفاری‌های خرمشهر به اینجا ختم نمی‌شود چراکه بیش از یک ماه است خیابان نقدی این شهر که از اصلی‌ترین و پرترددترین خیابان‌های شهر محسوب می‌شود نیز برای انجام پروژه فاضلاب بسته شده است.

این در حالی است که در این مدت پیشرفت آنچنانی در روند اجرای عملیات حاصل نشده و خیابانی که در مرکز شهر و جلوه اصلی شهر محسوب می‌شود بیش از یک ماه است به وضعی مشابه روزهای بمباران خرمشهر تبدیل شده است.

این اتفاقات در حالی است که ظرف ۹ ماه گذشته هیچ اقدامی در خصوص اجرای این پروژه‌ها انجام نشده بود اما به یکباره و در این فصل سرما و بارندگی به جای ترمیم حفاری‌ها هر روز یک خیابان این شهر حفاری می‌شود.

هرچند نباید از کنار اهمیت و لزوم اجرای پروژه‌های زیربنایی به راحتی گذشت اما چه بهتر بود که دستگاه‌‌های مجری کار با هماهنگی یکدیگر نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام و با یک برنامه مناسب زمان‌بندی اینگونه تردد و رفت و‌آمد در خیابان‌ها و مسیرهای اصلی سطح شهر را اینگونه فلج نکنند.