دزفولی ها برای صیانت از رود دز کارگروه تشکیل دادند

خورنا: فرماندار دزفول از تشکیل کارگروه به‌منظور صیانت از رودخانه دز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالرضا احسانی‌نیا صبح امروز در جلسه شورای سلامت که در محل فرمانداری و با حضور اعضا برگزار شد اظهار کرد: سلامت جامعه در توسعه و پیشرفت پیگیری مصوبات این جلسات، حساس و حیاتی هستند و باید توسط مسئولان و اعضای شورای سلامت محقق شوند.

وی افزود: در همین راستا در نظر داریم کارگروهی با حضور اعضای شورای سلامت تشکیل شود تا صیانت از رودخانه دز را بر عهده گیرد و مانع از ورود آلودگی بیشتر به این رودخانه شود.

فرماندار دزفول تصریح کرد: در همین راستا به همت این کارگروه باید با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست هر ماه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه سلامتی بهترین موهبت الهی است تصریح کرد: حفظ محیط زیست، سلامت جسم و روان را تضمین می‌کند.

*نظارت بر اماکن عرضه مرغ زنده

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه این جلسه با توجه به اهمیت بیماری‌های مشترک دام و طیور با انسان خواستار رسیدگی و حل معضل عرضه مرغ زنده در شهرستان شد و اظهار کرد: ضروریست بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت عرضه مرغ زنده اقدام لازم را در روستاهای تابعه به‌عمل آورند.

بیتا چاییده ادامه داد: به منظور اتخاذ راهکار لازم در خصوص محل‌هایی که اقدام به عرضه مرغ زنده می‌کند نیاز است فرمانداری با تشکیل کارگروهی مرکب از دادستان و اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی و مرکز بهداشت اقدام کند.

*ضدعفونی جداول روباز جمع‌آوری فاضلاب

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول نیز اظهار کرد: همچنین لازم است پیگیری لازم از سوی شهرداران تابعه در خصوص اتلاف سگ‌های ولگرد به‌عمل آید و گزارش آن به‌طور مستمر به مرکز بهداشت اعلام شود.

اسماعیل خوشنود در ادامه، پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه قبل، توضیحات لازم را ارائه کرد و در نهایت پس از بحث و تبادل نظر مصوبات ذیل به تصویب رسید.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول در پایان عنوان کرد: اداره اماکن نیروی انتظامی نیز باید پیگیری لازم را برای تعطیلی محل‌هایی که به‌طور غیرمجاز اقدام به فروش سموم کشاورزی می‌کند به‌عمل آورد.