قرارداد ۵ تصفیه‌خانه خوزستان به روش فاینانس بین‌المللی بسته شد

خورنا: مدیر عامل آبفای خوزستان گفت: قرارداد پنج تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان از طریق مناقصه و به روش فاینانس بین‌المللی بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدعلی صنیعی‌نژاد در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: از زمان آغاز کلنگ‌زنی اجرای شبکه فاضلاب در ۱۶ شهر استان با اعتبار اوراق مشارکت، سال گذشته حدود ۷۵۰ کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای کامل شبکه فاضلاب در ۱۶ شهر خوزستان سرانه زیرپوشش شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب استان از ۳۲ درصد به ۸۵ درصد که بیش از دو برابر متوسط کشوری است، خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای خوزستان ادامه داد: با اجرای این طرح نقاط عمده شهرهایی که مشکل‌ساز بود به شدت کاهش یافت به عنوان مثال در شوش‌تر حدود ۱۸ ورودی قطع شده است و در حال حاضر به تصفیه‌خانه شوش‌تر مرتبط شده است.

وی خاطر نشان کرد: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان از طریق مناقصه بین‌المللی و به روش فاینانس بین‌المللی قرارداد بسته شده است.

صنیعی‌نژاد اضافه کرد: برآورد هزینه ۴۶.۷ میلیون یورو است و سه سال برای این پروژه زمان‌بندی در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری مناقصه اجرای پنج تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر شهرهای بهبهان، شوش، اندیمشک، ایذه و بستان خبر داد و افزود: اجرای این پنج تصفیه‌خانه در مرحله برگزاری مناقصه بین‌المللی است.