تلاش برای تحقق برنامه مدون مدیریت جامع تالاب شادگان

خورنا: فرماندار شادگان از تلاش برای تحقق برنامه مدون مدیریت جامع تالاب بین‌المللی این شهرستان خبر داد.

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان از تلاش برای تحقق برنامه مدون مدیریت جامع تالاب بین‌المللی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: احداث تصفیه خانه، نهایی شدن پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب و اختصاص حق آبه به تالاب در جدول توزیع آب سازمان آب و برق، اقدامات به عمل آمده در راستای مدیریت پسماند و بهبود وضعیت گردشگری و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی و جلب مشارکت جوامع محلی از جمله برنامه‌های مدون و صورت گرفته در این زمینه هستند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید اخیر مانیام مورالی سرپرست دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران از تالاب شادگان اضافه کرد: مجموعه این فعالیت‌ها باعث شده است که این تالاب بین‌المللی به عنوان نخستین سایت پیشاهنگ مورد توجه مدیریت طرح جامع حفاظت از تالاب‌های کشور قرار گیرد.

فرماندار شادگان همچنین به بررسی هر چه بیشتر پروژه انتقال آب کارون به تالاب پرداخت و عنوان کرد: این روژه قرار بود و ۳۱ تیرماه امسال در روستای سلمانه اجرای شود که به دلیل وجود معارض ناتمام ماند.

وی بر اهمیت اجرای این پروژه در حفظ تالاب شادگان تاکید کرد و ابراز داشت: همه تلاشمان را برای اجرای و تکمیل این پروژه بزرگ به کار می‌گیریم.