آماده‌باش فرمانداران به دلیل بارش باران

خورنا: مدیر کل ستاد بحران خوزستان از آماده باش فرمانداران خوزستان به دلیل ورود سامانه بارشی به مرز‌های استان خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها در شهرستان‌های شرقی خوزستان بیشتر است.

محمدرضا آملازاده اظهار داشت: بارش باران از شهرهای آبادان و هندیجان آغاز شده است و در بقیه نقاط استان نیز از عصر امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اخطاریه صادر شده توسط این اداره کل در روز گذشته افزود: به مردم و مسئولان در این زمینه اخطار داده‌ایم که مواظب شرایط جوی باشند و از حضور در کنار رودخانه‌ها و خلیج فارس خوداری کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید ستاد هماهنگی مدیریت بحران را تشکیل دهند، خاطر نشان کرد: باید شهرستان‌ها برای مقابله با مشکلات احتمالی بارش باران آمادگی داشته باشند.

آملازاده با اشاره به اینکه خوزستان در این بارش‌ها شاهد باران مناسبی خواهد بود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها همه مناطق استان را به صورت کم و بیش فرا می‌گیرد و در این زمینه اخطاریه‌ها و هشدارهای لازم صادر شده است.

مدیر کل ستاد بحران خوزستان با اشاره به اینکه باید با رعایت اصول ایمنی در جاده‌ها از تلفات احتمالی بکاهیم، تاکید کرد: تردد بدون زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی استان خوزستان ممنوع است و باید رانندگان در این زمینه توجه به مسائل ایمنی و تجهیزات لازم داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهرهای رامهرمز، بهبهان، هندیجان بیشترین بارش‌های باران را در این سامانه بارشی به خود اختصاص می‌دهند و در این شهرها باید مسئولان به مسائل ایمنی توجه بیشتری کنند.

سامانه بارشی جدید به خوزستان وارد شده است و از صبح امروز شهرهای هندیجان، آبادان، ماهشهر و… را تحت تاثیر قرار داده است.

مرجع / فارس