نماینده مردم ماهشهر: برای دفع آب‌های سطحی در ماهشهر چاره‌اندیشی شود

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشدار و شهردار ماهشهر و بندر امام (ره) برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی در این دو شهر چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حبیب آقاجری عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی دو تصفیه‌خانه فاضلاب در ماهشهر و بندر امام، اظهار کرد: رفع مشکل فاضلاب نعمتی برای شهرهای ساحلی استان است که تاثیر زیادی در زندگی مردم این شهرها خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه جدید فاضلاب در حال احداث صرفاً برای دفع فاضلاب است، گفت: براساس استانداردهای روز دنیا این شبکه برای دفع فاضلاب ۳۰۰ هزار نفر طراحی شده و در حال اجراست.

وی تصریح کرد: نباید انتظار داشت که شبکه فاضلاب جوابگوی دفع آب‌های سطحی باشد چرا که برای دفع آب‌های سطحی بندر امام و ماهشهر حجمی حدود ده‌ها برابر حجم فعلی شبکه در حال اجرا، مورد نیاز است که اجرای آن برای دفع بارندگی‌های مقطعی منطقی نخواهد بود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود خور و دریا در جوار منطقه دفع آب‌های سطحی کار چندان مشکلی نخواهد بود، متذکر شد: بخشداران و شهرداران ماهشهر و بندر امام برای دفع آب‌های سطحی، طرح و برنامه ارائه دهند تا هرچه سریع‌تر مشکل دفع آب‌های سطحی نیز مانند مشکل فاضلاب مرتفع شود.