روستاییان سد گتوند از این پس با قایق تردد میکنند

خورنا: فرماندار لالی بیان داشت :عصر امروز شنبه قرار داد خرید یک فروند قایق برای تردد روستاییان آبماهیک در حاشیه سد گتوند بین شرکت منابع آب و نیروی ایران به عنوان متولی ساخت این سد و سپاه پاسداران شهرستان لالی منعقد می شود.

خسرو کیانی بیان داشت: این قایق توسط سپاه پاسداران شهرستان لالی تهیه شده که عصر امروز(شنبه) قرارداد استفاه از این قایق برای تردد روستاییان با تامین اعتبار از سوی شرکت منابع آب و نیرو، با حضور نماینده سد گتوند منعقد می شود .

وی بیان داشت: تمامی اعتبارات لازم برای تهیه قایق و همچنین هزینه های نگهداری و سوخت این قایق بر عهده شرکت توسعه منابع آب و نیرو خواهد بود.

فرماندار لالی با اشاره به اینکه روستاییان آب ماهیک هیچ گونه هزینه ای برای تردد پرداخت نخواهند کرد ، افزود: این قایق برای تردد روستاییان آب ماهیک به محل منتقل می شود و در روز های آینده در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ با افزایش میزان آبگیری سد گتوند ،پل ارتباطی ۱۱ روستای محروم آبماهیک، تنها راه ارتباطی روستاییان به شهرستان لالی به زیر آب رفت.

گزارش های دریافتی حاکی است که بیش از ۲۰ ماه است که آب آشامیدنی و برق ۱۱ روستای پشت سد گتوند قطع شده است .

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان چندی پیش با دریافت پیامکی از سوی یکی از روستاییان آبماهیک در جریان مشکلات روستاییان قرار گرفت و از آن پس تیمی کارشناسی از سوی استانداری خوزستان پیگیر مشکلات روستاییان آب ماهیک شد.

در پی اعتراض های مردم روستای آب ماهیک به وضعیت موجود در روستا، روز یکشنبه ۲۴ آبان ماه امسال نخستین هیات از بازرسان استانداری خوزستان در دولت یازدهم، برای دیدار از شرایط انسانی منطقه آب ماهیک سد گتوند به این منطقه اعزام شدند.

گزارش های این بازدید موجب شد استاندار خوزستان به صورت جدی تر مشکل روستاییان را پیگیری کند.

همچنین در آخرین جلسه شورای تامین شهرستان لالی که با حضور مسوولان سد گتوند و نمایندگان استاندار خوزستان برگزار شد مقرر شد که شرکت توسعه منابع آب و نیرو به عنوان متولی ساخت سد گتوند در قیمت خرید زمین های روستاییان آب ماهیک تجدید نظر کند.

این در حالی است که شرکت آب و نیرو کارهای قانونی تملک اراضی و املاک روستاییان را انجام داده و در این ارتباط وجوه مربوط به زمین های روستاییان به حساب مرکز ثبت اسناد و املاک شهرستان مسجد سلیمان واریز شده است.

درپی آبگیری سد گتوند علیا ۴۵ روستای واقع در شهرستانهای لالی و مسجدسلیمان به زیر آب رفته است و روستاییان آب ماهیک به دلیل اعتراض به قیمت تعیین شده اراضی همچنان از دریافت بهای زمین هایشان خودداری می کنند و حاضر به ترک روستا نشده اند