مرکز پیوند کبد خوزستان راه‌اندازی شد

خورنا: دکتر امین بحرینی  اظهار کرد: تعداد افرادی که در خوزستان نیاز به پیوند کبد دارند، کم نیست؛ حدود ۴۰ نفر از استان خوزستان در لیست شیراز ثبت شده و نام ۲۰ تا ۳۰ بیمار در لیست مرکز خوزستان به ثبت رسیده است، با احتساب افرادی که اطلاع ندارند یا هنوز معرفی شده‌اند، حداقل ۱۰۰ بیمار در خوزستان نیاز به پیوند کبد دارند.

وی ادامه داد: با مساعدت و حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، زمینه برای انجام پیوند کبد آماده و امکانات لازم تهیه شد و نیروها آموزش‌های لازم را برای انجام پیوند فرا گرفتند.

رییس مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز افزود: نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات، آموزش نیروها، تجهیز و تعمیر اتاق عمل مرکز پیوند کبد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

بحرینی با اشاره به آمار بالای مرگ مغزی در استان گفت: دعا می‌کنیم که کسی دچار مرگ مغزی نشود ولی اگر خدای نکرده این اتفاق افتاد، با توجه به این‌ که مرگ مغزی، مرگ قطعی است از خانواده‌ها انتظار داریم برای نجات جان افرادی که در لیست‌های انتظار پیوند عضو هستند و امیدی برای ادامه زندگی ندارند، ما را یاری کنند و با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی خود، امید و زندگی را به بیماران نیازمند پیوند هدیه کنند.