مرمت مسجد جامع شوشتر رونق می‌گیرد

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از اخذ اعتبار ملی برای مرمت مسجدجامع شوشتر خبر داد و گفت: این اعتبار به خوزستان ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: وضعیت مسجدجامع شوشتر در شرایط کنونی بحرانی است و به این دلیل با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در این زمینه جلسه مشترکی تشکیل داده شد و مشکلات این مسجد با وی درمیان گذاشته شده است.

وی افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برای رفع مشکلات در این مسجد بزرگ و بسیار زیبا دستور اختصاص اعتبار ۳ میلیارد ریالی داد و در روزهای گذشته این اعتبار به استان خوزستان ابلاغ شده است.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعتبار ملی برای مرمت این مسجد هیچ تناقضی با اعتبارات استانی ندارد و مسئولان در سطح خوزستان نیز برای مرمت این اثر فاخر معماری اسلامی در شهرستان شوشتر همت کنند.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به شوشتر توجه خوبی دارد و سازمان میراث فرهنگی نیز برای این اثر ثبت شده اعتبار ویژه‌ای برای مرمت در نظر گرفته است و حال باید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و خوزستان در این زمینه اعتباری در نظر بگیرند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند افزود: مردم منتظر اقدامات عملی اوقاف و امور خیریه هستند زیرا این بنا مسجدی بزرگ است و این سازمان نیز باید در این زمینه مشارکت کند.

کمبود اعتبار برای مرمت این اثر تاریخی در شوشتر باعث شده تا کارگاره مرمتی این اثر ثبت شده ملی از ماه‌ها پیش به تعطیلی کشیده شود و امورات روزمره مسجد نیز که اقامه نماز و برپایی نمازجمعه است با مشکل مواجه شود.

چند هفته پیش مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از این بنای تاریخی دیدار کرده است و قرار بود در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برای بررسی مشکلات این اثر تاریخی جلسه‌ای مشترک تشکیل شود.