افتتاح اسکله آبی در رودخانه کارون/ تعریض پل سوم اهواز

خورنا: شهردار منطقه ۳ اهواز از افتتاح اسکله آبی در رودخانه کارون در این شهرستان خبر داد.

روح الله فخرالدین عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: یکی از برنامه های مهمی که شهرداری منطقه۳ اهواز در دست دارد افتتاح اولین اسکله تفریحی آبی در رودخانه کارون است.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم تمرکز زدایی انجام دهیم و امکانات شهری را به مناطق حاشیه نیز ببریم، اظهار کرد: این اسکله از حد فاصل استخر موج تا انتهای منطقه فاز سوم کوی ملت احداث خواهد شد و طول آن هزار و ۴۰۰ متر خواهد بود.

فخرالدین تصریح کرد: بهترین منظره شهری از رودخانه کارون در این اسکله خواهد بود. همچنین در این اسکله فضای بازی برای کودکان و چند آبنما احداث خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه، استانداردهای زیست محیطی در ساخت این سازه رعایت می شود، اظهار کرد: این اسکله با طراحی شناور و بر اساس ضوابط شرکت آب و فاضلاب به منظور عدم آسیب رسانی به حاشیه رودخانه ساخته خواهد شد.

شهردار منطقه اهواز افزود: زیر ساخت های اولیه این پروژه آماده است و بر اساس برنامه زمان بندی شده بهره برداری از این پروژه در مدت ۴۰ روز به اتمام می رسد.

فخرالدین گفت: برآورد اعتباری هزینه اجرایی این پروژه دو میلیارد تومان است که پس از احداث و راه اندازی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ادامه انجام نورپردازی در شهر اهواز

وی با بیان اینکه یکی از سیاست هایی که برنامه ریزی های لازم برای انجام آن صورت گرفته است؛ نور پردازی های مناسب در سطح شهراست، افزود: ۷۰ درصد فضای سبز اهواز از یک نوع گونه خاص گیاهی است که اگر این گونه گیاهی دچار آفت شود باعث آسیب دیدگی فضای سبز شهری خواهد شد.

شهردار منطقه۳ اهواز تصریح کرد: در همین راستا با ابلاغ به بخش خدمات فنی از آنها خواسته شده که در کنار اینگونه گیاهی از گونه های متفاوت و بومی دیگری نیز استفاده شود تا در زمان پیش آمد مشکلات احتمالی کل فضای سبز شهر از بین نرود.

فخرالدین با اشاره به اینکه، توسعه فضای سبز در محدوده منطقه سه شهرداری اهواز در دو سال گذشته برابر با فضای سبز هفت منطقه اهواز بوده است، اظهار کرد: در همین راستا در ۹ ماه گذشته، ۱۸۰ هزار اصل نهال در مناطقی که امکان احداث فضای سبز وجود نداشته کاشته شده است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های کلی شهرداری منطقه سوم در خصوص محرومیت زدایی، احداث بازار روز و پارک محله است.

احداث شش بازارچه در شش ماه آینده

فخرالدین با بیان اینکه در شش ماه آینده، شش بازارچه در چند منطقه احداث خواهیم کرد، گفت: یکی دیگر از برنامه های شهرداری منطقه ۳ اهواز، احداث پیست دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان اهوازی است که فاز اول این پیست از کنار پل سوم تا انتهای کوی ملت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه، عرض و طول این پیست به ترتیب سه متر و شش کیلو متر خواهد بود، اظهار کرد: هر زمان که کلنگ زنی این طرح صورت بگیرد شش ماه پس از آن به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه۳ اهواز، سطح سازی پیاده رو ها، احداث سایبان و نور پردازی برای پل سوم اهواز را از برنامه های آینده شهرداری منطقه سه برشمرد و گفت: پارک شهروند یکی از ظرفیت های بزرگ منطقه است و شهرداری توان اجرای همه پروژه های این پارک را ندارد اما یکی از برنامه هایی که قصد اجرای آن را داریم این است که از حاشیه رودخانه یک کانال آب روباز در کل پارک بچرخانیم.

وی افزود: در دو سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ پروژه عمرانی در شهرداری منطقه سه انجا شده است.

فخرالدین همچنین در خصوص بحث تغییر کاربری زمین ها در منطقه سه گفت: تغییر کاربری زمین از وظایف شهردای ها خارج است و ما فقط می توانیم نسبته به تهیه گزارش در این خصوص اقدام کنیم.

وی در خصوص زمینی که واقع در سه راه فرودگاه بوده است و با تغییر کاربری حاشیه های فراوانی داشته است، اظهار کرد: این زمین دارای مالک شخصی بوده است و در سال ۸۶ توسط مالک آن تغییر کاربری داده شد و این مسئله به شهرداری منطقه سوم ار تباطی ندارد هر چند که همه اقدامات تغییر کاربری این زمین بر اساس قانون انجام شده است.

فخرالدین افزود: تنها تخلف مالک