تولید نفت در مارون ۱۰۰.۲ درصد محقق شده است

خورنا: مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: برنامه تولید در این شرکت با وجود تحریم‌ها علیه صنعت نفت، در ۹ ماهه سال جاری به میزان ۱۰۰.۲ درصد محقق شده است.

سیدعبدالله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز از حفظ توان تولیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات و فعالیت‌هایی که در ارتباط با چاه‌های موجود صورت گرفت تلاش شد تا شرکت مارون تولید حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه برنامه تولید در این شرکت با وجود تحریم‌های تحمیلی علیه صنعت نفت، در ۹ ماهه اول سال جاری به میزان ۱۰۰.۲ درصد محقق شده است افزود: عملیات رفع مانع آسفالتینی با تزریق حلال‌های مخصوص توسط دستگاه لوله مغزی سیار در برخی چاه‌های بنگستانی از جمله اقداماتی بوده که توان تولید شرکت را همچنان بالا نگه داشته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری فرصت‌هایی حاصل شد تا بتوانیم تعمیرات اساسی برخی از مخازن نفتی در تأسیسات خود را به دست توانای پرسنل سازمان انجام دهیم.

وی به انجام مراحل نهایی تعمیرات اساسی مخزن ائتلاف کننده واحد بهره برداری شماره-۴ مارون و احداث خط لوله ۱۲ اینچ حد فاصل واحدهای شماره-۳ و ۴ مارون به طول ۱۳ هزار و ۳۵۰ متر با هدف انتقال نفت نمکی شادگان و استفاده از ظرفیت موجود در نمکزدایی شماره-۴ مارون اشاره کرد و ابراز داشت: تعمیرات خط لوله ۲۰ اینچ گاز نیز در همین مدت انجام شد تا از مشعل شدن حدود ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز جلوگیری شود.

موسوی در پایان به برنامه تعهد تولید در ارتباط با چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی و عملکرد شرکت طی ۹ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در بخش چاه های توسعه‌ای، ۱۲۰ درصد، در بخش چاه‌های تعمیری ۱۰۰ درصد و در بخش چاه های ترمیمی ۱۰۷ درصد تحقق برنامه داشته است و تاکنون توانسته برآیند۵+ هزار بشکه در روز را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون عهده‌دار تولید نفت و گاز از میادین مارون، کوپال و شادگان است.

دسته‌بندی نشده
مشاهده مطالب زیر به شما پیشنهاد میشود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *