‌میزان فضای سبز اهواز ۳ برابر مشهد است

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ‌میزان فضای سبز اهواز دو تا سه برابر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسکندر زنگنه در بیست و یکمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر امروز برگزار شد در نطق پیش از دستور اظهار کرد: ۱۱۸ روز از آغاز به کار شورای شهر اهواز می‌گذرد و نیاز است که مروری بر عملکرد روزهای گذشته شورا داشته باشیم.

وی ادامه داد: با بررسی گذشته، چراغ راهی برای آینده فراهم می‌شود که می‌توانیم آن را معیار عمل قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی است اذعان کرد: دولت براساس چشم انداز ۲۰ ساله بخشی از وظایف خود را برای بخش خصوصی تنظیم کرده است و نگاه شهرداری و شورا باید به این سیاست‌های عمومی دولت باشد.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری و شورای شهر با دولت متفاوت است تصریح کرد: شهرداری نهادی است که تمام امکانات و درآمد آن وابسته به جیب شهروندان است و اگر شهروندان متمول باشد در قبال آن شهر به منافع و منابع ملی خود می‌رسد.

زنگنه با اشاره به اینکه در سیستم شهرداری منابع مالی از مردم گرفته می‌شود اظهار کرد: هرچه قدر که برای افزایش عوارض به مردم فشار وارد شود هزینه‌ها بالا‌تر می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز به بازدید اخیر از شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در این بازدید متوجه شدم که میزان فضای سبز اهواز دو تا سه برابر مشهد است.

وی اضافه کرد: در شهر مشهد ۱۶ سازمان درآمدزا وجود دارد اما در اهواز سازمان‌های وابسته به شهرداری هزینه‌بر هستند.

زنگنه عنوان کرد: بهتر است که در بودجه ۹۳، ساختار سازمان‌های وابسته به شهرداری به گونه‌ای باشد که برای این نهاد درآمدزا باشند.

وی در پایان به وانت‌های فروش میوه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در فاصله ورودی از سمت آبادان تا زرگان بیش از ۲۰۰ وانت به عرضه و فروش میوه مشغول هستند که باید جلوی این کار گرفته شود.