نماینده اهواز: مسوولان از ترس از دست دادن پست از بیان مشکلات خودداری می کنند

خورنا: مسولانی که بقا در سمت خود را بر رضایت مندی مردم و عمران و آبادانی خوزستان ترجیح می دهند به مردم و استان بزرگ خوزستان خیانت می کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از وعده های چهار، پنج ساله مسوولان دولتها خسته شده اند و عدم تحقق خواسته های آنها در چند سال اخیر شایسته مسوولی که سمت می پذیرد، نیست.

سید شکر خدا موسوی در جریان بازدید از روستاهای بخش مرکزی اهواز، حومه مسیر اهواز – اندیمشک و در جمع اهالی، دهیاران، شیوخ و اعضای شورای اسلامی عنوان کرد: مشکلات روستاها به مراتب همتراز و حتی بیشتر از مشکلات شهری است و روستاییان به علل دوری از مرکز استان و عدم دسترسی به مسولان جزء قادر به انتقال مشکلات خود نیستند و این امر باعث شده است که نارسایی ها و کمبود امکانات در روستاهای بزرگ و کوچک ملموس شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان وعده های مسولان را فراموش نمی کنند، اظهار کرد: در طول حضور در مجلس نهم و بازدید از روستاها در طول این مدت هیچ کدام از ساکنان روستاهابه دنبال مطالبات شخصی خود نبوده اند و مجموع خواسته های آنان عمومی و عام المنفعه بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه آسفالت راههای ارتباطی، توسعه امکانات اموزشی به ویژه در مقطع دبیرستان، گازرسانی و … از اهم مطالباب روستاییان است، افزود: خوشبختانه در طول مدت اخیر و پس از بازدید از چندین روستا در حوزه انتخابیه خود، امکانات و کارهای ارزشمندی انجام شد و با پیگیری فراوان اعتبارات مناسب ملی و استانی تزریق شد ولی با توجه به گستردگی روستاها و انبوه مشکلات تا رسیدن به حد ایده ال و رضایت بخش فاصله وجود دارد.

این نماینده مجلس همچنین عقب ماندگی بخشی از خوزستان را متوجه مسوولان استانی از سنوات قبل تاکنون عنوان کرد و تصریح کرد: خیلی از مسوولان خوزستانی در دولت های مختلف از ترس از دست دادن پست و منصب خود از بیان مشکلات استان خودداری می کنند و حتی به خود جرات نمی دهند اعتبارات قانونی و حق مسلم استان در زمان مقرر هزینه شود و سوء مدیریت این افراد باعث می شود اعتبارات در جای دیگر هزینه شود.

وی ادامه داد: مسولانی که بقا در سمت خود را بر رضایت مندی مردم و عمران و آبادانی خوزستان ترجیح می دهند به مردم و استان بزرگ خوزستان که به فرموده امام خمینی(ره) دینشان را به اسلام ادا کرده اند، خیانت می کنند.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: گاهی اوقات راه حل بخشی از مشکلات خوزستان، درون خود استان است و ما بی جهت با مرکز نشینان دعوا می کنیم که نشانه بارز این راه حل لزوم وحدت بین مسولان استان در هر رده و رسته است. البته کم مهری و کم لطفی مسولان کشوری به ویژه در بحث بودجه سال ۹۳ در خوزستان مشهود و ملموس است و خوشبختانه مجمع نمایندگان استان در این بین اقدامات خوب و تاثیرگذاری انجام داد.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد سلیقه ها و گرایش ها چه راست و چه چپ در خوزستان محترم است و این افراد باید زمانی که مصالح و مطالبات مردمی به میان می اید، لازم است یک دل و یک صدا خواسته های مردم را فریاد بزنند و از مسولان کشوری مطالبه و پیگیری کنند که استعفای نمایندگان خوزستان در اعتراض به نادیده گرفتن سهم استان در بودجه ۹۳ و همچنین انتقال آب کارون نمونه بارز دفاع جمعی از حق استان بود.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با تاکید بر اینکه خوزستان قلب تپنده اقتصاد کشور است، افزود: خوزستان منبع نفت و گاز کشور است در حالی که خیلی از مناطق شهری و روستایی این استان هنوز از سیلندر گاز استفاده می کنند. به طور مثال ۱۲ روستا از روستاهای همین مسیر در حالی که در فاصله چند کیلومتری لوله انتقال گاز زندگی می کنند از این نعمت بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه خواسته های اهالی روستاهای مسیر اهواز – اندیمشک به طور ویژه از طریق مسولان استانی و کشوری پیگیری خواهند شد، اظهار کرد: فقدان امکانات اولیه در روستاهای این استان به حدی بغض آور است که این امکانات از سنوات گذشته در روستاهای دور دست استانهایی مثل اصفهان، تبریز و … یافت می شود در حالی که کودکان اکثر روستاهای خوزستان بر روی لوله های نفت و گاز  که در مجاورت محل زندگی انها قرار دارند، بازی می کنند.

به گزارش مهر ، سید شکرخدا موسوی پیش از نشست با اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای مسیر اهواز- اندیمشک از خانواده شهید یعقوب بروایه دیدار کرد. در این نشست نیز احمد بروایه به نمایندگی از اهالی روستاها، دهیاران و اعضای شوراها به بیان خواسته ها و مشکلات موجود پرداخت.

وی تصریح کرد: روستاهای مسیر اهواز – اندیمشک در تولید محصولات کشاورزی همچون صیفی جات و گندم نقش مهمی در شهرستان اهواز دارند.

بروایه افزود: آسفالت مسیرهای ارتباطی که قدمتی چندین ساله دارند از خواسته مهم اهالی است.

نماینده روستاهای بخش مرکزی اهواز احداث مدرسه شبانه روزی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان جهت جلوگیری از ترک تحصل دانش اموزان به ویزه برای دانش آموز دختر را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از روستاهای حومه مسیر اهواز-اندیمشک در مجاورت لوله گاز زندگی می کنند ولی فاقد گاز کشی هستند که انتظار تحقق ان خواسته را داریم.