پایان نیم فصل لیگ برتر فوتبال خوزستان/ استقلال رامهرمز قهرمان دور رفت

خورنا – یونس عبادی: مرحله رفت چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برترباشگاههای خوزستان با شرکت چهارده تیم پس از ۱۳ هفته و انجام ۹۱ بازی با برتری استقلال رامهرمز خاتمه یافت.

آبی پوشان رامهرمز از ۱۳ بازی ۲۷ امتیاز کسب کردند تا قهرمان نیم فصل شناخته شوند. ضمن اینکه پرسپولیس ویس با ۳ امتیاز کمتر درمکان دوم جدول ایستاد.از دیدار های دور رفت تنها نتیجه بازی جنوب سوسنگرد و استقلال رامشیر هنوز مشخص نشده است. در این مرحله تیمهای پرسپولیس ویس، استقلال شوشتر، نفتون مسجدسلیمان و استقلال شوش ازجمله تیمهای تعقیب کننده ای بودند که هرچه کوشیدند همچنان فاصله ۳ امتیازی با صدرنشین را حفظ شده می بینند. ضمن اینکه تیمهای جنوب سوسنگرد و سپاهان ایذه نیم نگاهی به صدرجدول داشتند.

دراین حال پارسیان شوشتر، استقلال رامشیر و شاهین ماهشهر درمیانه جدول به فکرروزهای آینده و کسب عناوین بالاتر هستند. مقاومت هویزه، میلاددزفول، آنزان ایذه و شیبان باوی باید از هم اکنون تلاش کنند تا از دام سقوط رهایی یابند.

به هرحال نظم خاص مسابقات همچنین روند خوب بازیها و رقابتهای حساس و دیدنی در نیم فصل با برنامه ریزی صحیح و تلاش کمیته برگزاری مسابقات که راهبری آن را سرهنگ صادقی بر عهده دارد قابل تحسین بود.

اما آنچه گفتنی است کمیته داوران با توجه به خط مشی گودرز مولایی و استفاده از داوران جوان و تحصیلکرده همینطور برگزاری کلاسهای تئوری و آموزشی با مجوعه خود که شامل محمداحمدیان دربخش نظارت، یاورنبهانی چیدمان داوران و چاری نژاد توانستند عملکرد قابل قبول و راضی کننده ای داشته باشند اگر چه در چند بازی ضعف داوری نمایان بود.

نکته دیگر و قابل تآمل امکانات بعضی تیمها و مکانهای برگزاری مسابقات اصلآ زیبنده فوتبال استان زرخیزخوزستان نیست که جا دارد مسئولین شهرستانها و استان توجه بیشتری به تیمهای شرکت کننده در این مسابقات داشته باشند و با این تیمها همکاری لازم را انجام دهند.

هفته سیزدهم و پایانی دوررفت با انجام ۷ بازی دنبال شد که در این بازی ها ۲۱ گل از خط دروازه ها عبورکرد.

استقلال رامهرمز به لطف دانش و هوش و تجربیات محمود احمدی یکی از مربیان نمونه و کارآمد فوتبال خوزستان در هفتکل با دو گل پارسیان شوشتر را شکست داد و عنوان قهرمانی نیم فصل را بدست آمد. شاگردان جوان حسنکی در هفته های اخیر امتیازات حساسی را از دست دادند تا با ۱۸ امتیاز در مکان نهم قرار گیرند.

پرسپولیس ویس که برخلاف سالهای گذشته به تیمی سرحال بدل شده است درحضور تماشاگران پرشور خود درحالی که نیمه اول با یک گل از استقلال شوش عقب بود با زدن ۳ گل کام آبی پوشان شوش را تلخ کرد و با ۲۴ امتیاز در مکان دوم ایستاد. استقلال با دو باخت متوالی با ۲۲ امتیاز مکان پنجم جدول را به خود اختصاص داد.

استقلال شوشتر که با پیروزی مقابل استقلال رامشیر می توانست مکان دومی خود را تثبیت کند در دقیقه ۹۰ با خوش شانسی از شکست گریخت و با ۲۳ امتیاز به مکان چهارم سقوط کرد.

در دیگر مسابقات نفتون مسجدسلیمان که این روزها به آرامی به صدر جدول نزدیک می شود در ادامه روند رو به رشد خود، در دزفول میلاد را دو بر یک شکست داد و با ۲۳ امتیاز به لطف تفاضل گل در مکان سوم جدول نشست.

سپاهان ایذه یکی از تیمهای خوب استان که هم سخت گل می زند و هم سخت گل می خورد در مصاف با شیبان در وقتهای اضافه به پیروزی رسید تا زردپوشان ایذه ای با ۲۰ امتیاز در جای ششم قرار گیرند.

آنزان دیگر نماینده شهرستان ایذه که بدون سرمربی راهی سوسنگرد شده بود با سه گل شکست را به آغوش کشید تا آنزان بی رمق و بی آزار با کسب ۸ امتیاز بدترین دوران حضور خود در لیگ برتر خوزستان را سپری کند. جنوبی ها با این برد با ۱۹ امتیاز در جای هفتم قرار گرفتند اما هنوز کمیته انضباطی مسابقات در خصوص نتیجه دیدار این تیم مقابل استقلال رامشیر رآی صادرنکرده است.

مقاومت هویزه در ماهشهر دست به کار بزرگی زد و شاهین را متحمل شکست ۲ بر یک کرد این تیم پس از پشت سرگذاشتن روزهای بسیار تلخ کم کم شرایط خود را باز یافته است.  مقاومت با ۱۳ امتیاز و قرار گرفتن در مکان یازدهم نیم فصل را به پایان رساند. از سفیدپوشان ماهشهر نیز که انتظار بیشتری می رفت با ۱۷ امتیاز مکانی بهتر از دهم ای برای خود دست و پا نکرد.

سرانجام دوررفت مسابقات به پایان رسید و تیمها با یک هفته استراحت مجددآ چرخ های لیگ برترباشگاههای خوزستان را به گردش درخواهند آورد تا قهرمان مشخص گردد.

لازم به ذکر است که اسدالله انصاری ازتیم پارسیان شوشتر و طاهرغبیشاوی از تیم استقلال رامهرمز با ۱۰گل زده درصدر گلزنان لیگ برترفوتبال خوزستان قرار دارند.

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال خوزستان پایان نیم فصل ۹۳-۹۲
رتبه نام تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
۱ استقلال رامهرمز ۱۳ ۸ ۳ ۲ ۲۳ ۱۰ ۱۱ ۲۷
۲ پرسپولیس ویس ۱۳ ۷ ۳ ۳ ۱۷ ۱۳ ۴ ۲۴
۳ نفتون مسجدسلیمان ۱۳ ۶ ۵ ۲ ۲۲ ۱۴ ۸ ۲۳
۴ استقلال شوشتر ۱۳ ۷ ۲ ۴ ۲۸ ۲۱ ۷ ۲۳
۵ استقلال شوش ۱۳ ۶ ۴ ۳ ۲۲ ۱۹ ۳ ۲۲
۶ جنوب سوسنگرد ۱۳ ۷ ۱ ۵ ۲۱ ۲۰ ۱ ۲۲
۷ سپاهان ایذه ۱۳ ۵ ۵ ۳ ۱۴ ۱۲ ۲ ۲۰
۸ پارسیان شوشتر ۱۳ ۵ ۳ ۵ ۲۲ ۲۱ ۱ ۱۸
۹ استقلال رامشیر ۱۳ ۵ ۳ ۵ ۱۸ ۱۷ ۱ ۱۸
۱۰ شاهین ماهشهر ۱۳ ۵ ۲ ۶ ۲۰ ۲۷ ۱۷
۱۱ مقاومت هویزه ۱۳ ۳ ۴ ۶ ۱۹ ۲۳ ۱۳
۱۲ میلاددزفول ۱۳ ۳ ۳ ۷ ۱۸ ۲۴ ۱۲
۱۳ آنزان ایذه ۱۲ ۲ ۲ ۹ ۲۳ ۳۱ ۸
۱۴ شیبان باوی ۱۳ ۳ ۱۰ ۱۲ ۳۰ -۱۸ ۳

استقلال رامهرمز قهرمان بی چون و چرای نیم فصل

استقلال رامهرمز ۲…….پارسیان شوشتر ۰

مهمترین دیدار هفته سیزدهم را استقلال رامهرمز و پارسیان شوشتر درهفتکل برگزارکردند.استقلال که با محموداحمدی سرمربی فکوروخوشفکرخود هفته هاست درصدر جدول قدرت نمایی می کند دراین روز نیز با پیروزی همچنان به پیشتازی خود ادامه داد. آبی پوشان رامهرمز با چهره ای شاداب درطول این دیدار حساب شده تر از پارسیان فوتبال بازی کرد و هنگامی که دردقیقه ۴۴ از روی نقطه پنالتی توسط میثم بیگدلی به گل رسید با خیالی آسوده به رختکن رفت و درنیمه دوم با گل دقیقه ۷۵ هادی موسوی پارسیان را وادار به قبول شکست ۲ بر ۰ کرد تا با کسب ۲۷ امتیاز به عنوان قهرمان نیم فصل شناخته شود. این تیم درسایه مدیریت حاج علی نظرحسینی امیدوار هست جام قهرمانی را به کلکسیون افتخارات خود بیفزاید. ناگفته نماند در دقایق پایانی بازی به خشونت کشیده شد که داور مسابقه حکم به اخراج ۲ بازیکن پارسیان و یک بازیکن استقلال داد. پارسیان که از سرمایه جوانی سود می جست در اولین حضورخود درلیگ برترفوتبال خوزستان نیم فصل را با ۱۸ امتیاز و قرارگرفتن درمکان نهم جدول به پایان رساند.

اقتدار پرسپولیس ویس با اشکش

پرسپولیس ویس ۳…..استقلال شوش ۱

پرسپولیس ویس که امسال با ابراهیم اشکش خود را به جمع تیمهای برتر خوزستان سوق داده است. استقلال شوش را مهقور قدرت خویش ساخت.استقلال که به ویس رفته بود تا از این میدان با نتیجه ای درخورنامش به شوش برگردد اسیر طوفان قرمزپوشان ویسی شد و تن به شکست ۳ بر ۱ داد. پرسپولیس که نیمه اول را با یک گل از استقلال عقب بود در نیمه دوم از شکست یک پیروزی ساخت.شاگردان غلام حیدری که دراندیشه کسب سه امتیاز بودند با گل رضا کاوندی برتری خود را درنیمه اول به رخ کشیدند اما قرمزپوشان در نیمه دوم با تلاشی گسترده و حملات پی درپی در زمین حریف اردو زدند و سرانجام آبی پوشان را وادار به تسلیم کردند. عبدالحسین بنی تمیم، عادل حزباوی و قاسم بریهی سه بار دروازه استقلال را باز کردند تا با این پیروزی و کسب ۲۴ امتیاز رده دوم جدول را تصاحب کنند. استقلال شوش نیز با دو باخت متوالی از رده سوم جدول به رده پنجم سقوط کرد تا نیم فصل را با کسب ۲۲ امتیاز به پایان برساند.

نفتون مسجدسلیمان در رتبه سوم

میلاد دزفول ۱…..نفتون مسجدسلیمان ۲

جدال دو تیم میلاد دزفول و نفتون مسجدسلیمان در استادیوم شهید مجدیان دزفول به سود نارنجی پوشان مسجدسلیمان تمام شد. میلاد که هنوز راه خود را نیافته و گویی با مشکلات درونی خود که نشآت گرفته از تغییر سرمربی ست با دو گل از پای درآمد تا زنگ خطر برای این تیم به صدا درآید. شاگردان احسان قاضی که برای کسب ۳ امتیاز با طرح و برنامه بودند علی رغم اینکه دردقیقه ۱۰ با اخراج دروازه بان خود ۱۰ نفره شدند اما ۲ گل مسلم فارسونی و علی خدامرادی نفتون را پیش انداخت آنها به گل سوم هم رسیدند که کمک داور بازی آن را آفساید اعلام کرد در ادامه میلاد که دیر به فکر جبران گلهای خورده افتاده بود در دقیقه ۸۸ توسط مرتضی حسیوند یک گل را پاسخ داد و می توانست کار را به تساوی بکشاند ولی سوت پایان بازی همه چیز را بسود نفتونی ها تمام کرد تا با کسب ۲۳ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر رتبه سوم جدول را از آن خود کنند. میلادی ها نیز با کسب ۱۲ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوازدهم نیم فصل را به پایان رساند.

فرار استقلال شوشتر از شکست دردقیقه ۹۰

استقلال شوشتر ۱…..استقلال رامشیر ۱

استقلال شوشتر و استقلال رامشیر در دیداری حساس به مصاف هم آمدند. آبی پوشان شوشتر که با پیروزی می توانست در رده دوم همچنان با فاصله کم در تعقیب صدرنشین باشد در برابر همنام رامشیری خود ۹۰ دقیقه به انتظار گل نشست تا روی هوشیاری مهاجم خود هادی پوری دروازه حریف را باز نماید و از شکست فرار کند. هرچند که روی این گل رامشیری ها اعتقاد داشتند مهاجم شوشتر توپ را با دست وارد دروازه کرده است. استقلال رامشیر که در نیمه اول با تک گل محسن موسوی به گل رسیده بود در وقتهای اضافه هم می توانست توسط محمد حمید به گل برتری دست یابد که با بیدقتی دروازه خالی را کج دید تا امتیازات تقسیم شود. استقلال شوشتر که با به ثمر رساندن ۲۸ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارد با کسب ۲۳ امتیاز درمکان چهارم و استقلال رامشیر با کسب ۱۸ امتیاز نیم فصل را در مکان هشتم جدول به پایان رساندند.

پیروزی مقاومت هویزه در بندرماهشهر

شاهین ندسا ماهشهر ۱….مقاومت هویزه ۲

مقاومت هویزه پس از پشت سرگذاشتن روزهای بسیار تلخ به دومین پیروزی متوالی خود دست یافت و شاگردان موسی قنواتی را در زمین خود با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد. در این دیدار مهاجمین شاهین راه دروازه را کج می دیدند و در نیمه دوم از حملات پرشمار خود تنها توانست یک گل توسط طارق کعف به ثمربرساند. سفیدپوشان ماهشهری که آغاز خوبی داشتند گویی قدرتشان تحلیل رفت. چرا که در ادامه توان و رقابت با سایرمدعیان را از دست داد.از شاهین انتظارات بیشتری می رفت این تیم دو سه مربی خوب بنامهای موسی قنواتی، علی قاسمی، مطوری و سمیر مجیدی را در اختیار داشت و توقعات بیشتری میرفت به هرحال با بازی های ضعیف نمایش دلپذیری ارایه ندادند و نیم فصل را با کسب ۱۷ امتیاز و قرارگرفتن در رده دهم جدول به پایان رساند.

جنوب سوسنگرد شایسته پیروزی

جنوب سوسنگرد ۳…..آنزان ایذه ۱

جنوب در شهر سوسنگرد میزبان مردان تیم آنزان ایذه بود. آنزان که درانتهای جدول دوران بس دشواری را سپری می کند بدون داشتن سرمربی راهی سوسنگرد شده بود تا با دریافت ۳ گل نهمین شکست این تیم به ثبت برسد. پس ازاینکه آنزان با گل محمدشاهولی شکست را به چهره تیم پرتلاش جنوب پاشید شاگردان سعیدی با گلهای محمدفریساد دوگل و علی نگراوی پیروزی ۳ بر۱ را به آغوش کشید تا آنزان بی رمق و بی آزار در بدترین حضور خود درلیگ برترخوزستان نیم فصل را بها بدست آوردن ۸ امتیاز به پایان برساند. جنوبی ها با این برد با ۱۹ امتیاز در جای هفتم قرار گرفتند اما هنوز کمیته انضباطی مسابقات در خصوص نتیجه دیدار این تیم مقابل استقلال رامشیر رآی صادرنکرده است.

برتری سپاهان ایذه مقابل شیبان باوی دروقتهای اضافه

سپاهان ایذه ۲…..شیبان باوی ۱

آخرین دیدار هفته را سپاهان وشیبان باوی درحضور تماشاگران ایذه ای درحالی ترسیم کردند که از قبل باخت شیبان درذهن ها تداعی شده بود اما شیبان با بازی خوب خود نیمه اول را با تک گل ماجد خانی پور پیروز به رختکن رفت درنیمه دوم سپاهان دردقیقه ۶۰ دروازه شیبان راتوسط شاهرخ سلحشورگشود تا درادامه بدنبال ده نفرشدن شیبان طلایی پوشان ایذه که دراضطراب گل برتری بی تابی میکردند سرانجام دردقیقه ۶+۹۰ مهدی مردانی گل پیروزی بخش تیمش را ثمر رساند تا با بدست آوردن ۳ امتیاز با ارزش و کسب ۲۰ امتیاز جهش چند پله ای درجدول رده بندی داشته باشند ونیم فصل را با در اختیار گرفتن رده ششمی به پایان برسانند. شیبان هم نیم فصل را بدون برد پشت سرگذاشت.

انتهای خبر/ یونس عبادی