آخرین نمدمال دزفولی در بیمارستان بستری شد

خورنا: استاد احمد محمدیان نژاد آخرین نمدمال دزفولی در بیمارستان بستری شد.

این استاد کار صنعت نمد مالی که آخرین بازمانده از نسل نمدمالان شهرستان دزفول می باشد مدتی است به دلیل بیماری قادر به کار کردن نبوده و کارگاه نمدمالی وی نیز به عنوان تنها کارگاه این صنعت تعطیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان یکشنبه از این نمد مال در بیمارستان آیت الله نبوی دزفول عیادت کرد و از نزدیک در جریان درمان وی قرار گرفت.

افشین حیدری گفت:پیشگیری از منسوخ شدن و فراموشی صنایع دستی از جمله نمدمالی و چلنگری از کارهای مهم و اولویت میراث فرهنگی استان خوزستان می باشد.

وی افزود:با مستندسازی صورت گرفته تلاش می شود تا از منسوخ شدن رشته های صنایع دستی که از پیشینه زیادی در استان خوزستان برخوردارند جلوگیری شود.

حیدری در خصوص وضعیت محمدیان نژاد آخرین نمدمال دزفولی گفت:متأسفانه این نمد مال در بستر بیماری است و تحت عمل جراحی قرار گرفته که امیدواریم سلامت خود را به دست آورده و دوباره کارگاه نمدمالی وی در بازار دزفول فعال شود.

وی از آمادگی میراث فرهنگی استان خوزستان برای اجرای برنامه هایی در راستای احیا و ترویج صنعت نمدمالی و آموزش علاقه مندان به این رشته صنایع دستی در دزفول خبر داد.

حیدری افزود:برای مساعدت وهمکاری با این نمدمال که از توان جسمی مناسبی برخوردار نیست پیگیری هایی برای پرداخت مستمری صورت گرفته که بزودی حل خواهد شد ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی هزینه درمانی این هنرمند دزفولی را تقبل کرده و پرداخت می کند.

حیدری در جریان عیادت از این نمدمال دزفولی سلام معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را به اطلاع وی رسانیدو گفت:هنرمندان و استادکارانی چون استاد احمد محمدیان نژاد به گردن میراث فرهنگی حق داشته و باید از آنان حمایت شود.