دغدغه‌ بخش کشاورزی زیدون نبود سالن خرید گندم است

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی سردشت زیدون گفت: نداشتن سالن خرید گندم از دغدغه‌های بخش کشاورزی زیدون است.

محمدرضا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: بخش زیدون با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی، زمین‌های مرغوب یکی از قطب‌های فعال و مهم در عرصه کشاورزی استان خوزستان است.

وی ادامه داد: زیدون دارای ۴۵ روستای تحت پوشش با سطح زیر کشت بالغ بر ۲۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت زیدون تصریح کرد: در بخش شمالی ۴ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی به صورت دیم کاشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محصولات زیر کشت این بخش گندم، جو، کلزا، صیفی، برنج، کنجد، حبوبات بوده که بیش از ۳ هزار و ۴۵ هکتار از این اراضی تحت پوشش جهاد کشاورزی سردشت زیر کشت دانه روغنی کنجد رفته است که برآورد تولید آن بیش از ۳ هزار تن است.

حسینی یادآور شد: در بخش جنوبی زیدون ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به صورت آبی و ۳ هزار هکتار به صورت دیم کاشت می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: عمده مشکلات بخش کشاورزی در بخش زیدون نداشتن سالن خرید گندم در فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم است که متاسفانه هر ساله شاهد خسارات سنگینی در این زمینه می‌شویم.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت زیدون در پایان بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹ هزار هکتار گندم آبی و دو هکتار گندم دیم زیر کشت زمین‌های کشاورزی رفته که امید است بیش از ۱۴ هزار تن گندم برداشت شود.