چند درصد خوزستانی ها با ADSL به اینترنت میروند؟ +جایگاه سایر استانها

خورنا: مروری بر آمارها گویای آن است که استان‌های مازندران، اصفهان و سمنان بیشترین کاربران ADSL را دارند.

به گزارش ایسنا، در استان سمنان که براساس آمار بالاترین ضریب نفوذ اینترنت را داراست، ۳۶.۶۷ کاربران از اینترنت پرسرعت خانگی و یا ADSL استفاده می‌کنند و بدین ترتیب این استان با اختلافی چشمگیر نسبت به سایر استان‌ها، بیشترین کاربر اینترنت پرسرعت را دارد.

پس از آن استان‌های اصفهان با ۱۹.۵۹ و اردبیل با ۱۹.۲۸ درصد در رده‌های دوم و سوم جدول قرار می‌گیرند. سمنان و گلستان نیز به ترتیب ۱۶.۶۷ و ۱۵.۷۴ درصد از کابران اینترنتشان ADSL را به عنوان راه اتصال انتخاب کرده‌اند و بدین ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

استان‌های قم با ۱۴.۴۹، یزد ۱۳.۸۸، کردستان ۱۳.۲۳، همدان ۱۳.۸ و تهران ۱۲.۹۹ درصد کاربر ADSL رتبه‌های ششم تا دهم جدول را دارند.

همچنین در استان‌های فارس ۱۲.۷۹، زنجان ۱۲.۵۹، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ۱۲.۵، آذربایجان غربی ۱۲.۰۵، آذربایجان شرقی ۱۱.۵۶، مرکزی ۱۱.۲۳، سیستان و بلوچستان ۱۱.۱۷ درصد از کاربران از طریق ADSL به دنیای مجازی سفر می‌کنند.

اما در استان‌های قزوین ۱۰.۴۳، خوزستان ۱۰.۳۸، خراسان جنوبی و رضوی ۱۰.۲۵۷، گیلان ۹.۰۵، بوشهر ۹.۰۳، ایلام ۸.۸۹۸، هرمزگان ۸.۶۸ و در لرستان و کردستان ۷.۱۶ و ۷.۶۱ درصد کاربران از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای منتشره در میان استان‌های کشور استان البرز با ۰.۹۲ درصد، خراسان شمالی با ۵.۲۴ و کرمان با ۶.۵۶ درصد کاربر ADSL سه استانی هستند که پایین‌ترین میزان دسترسی به ADSL را دارند.