باید غذا را از دهان شهروندان ایرانی بیرون بکشیم

خورنا: سناتور کرک، یکی از سناتورهای جنگ طلب و مخالف ایران روز گذشته فاش کرد که او میخواهد پا را فراتر از مقامات ایرانی بگذارد و خود مردم ایران را مورد خطاب قرار دهد.

بنا بر اعلام یک رادیوی محلی در شیکاگو، کرک ادعا کرد، توطئه ترور تحت حمایت ایران که دولت اوباما دیروز آن را فاش کرد بهانه‌ای مناسب برای تحمیل تحریم‌های اقتصادی گسترده علیه ایران است. این تحریم‌ها برای فروپاشی ارز ایران، ریال، و با هدف گیری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  طراحی شده است. کرک یکی از معدود جمهوری‌خواهانی است که طی دو روز گذشته طرح ترور تحت حمایت دولت ایران را یک اقدام جنگی قلمداد کرده است.

کرک سپس در یک مصاحبه ادعا کرد که دولت کنونی ایران توانسته قدرت خود را با تقلب در انتخابات اخیر حفظ کند !

در این مصاحبه از او سوال شد: زمانی ما به سمت تحریم‌ها رفتیم و انواع و اقسام تحریم‌ها را اعمال کردیم بحث‌ها سریعا به این سمت رفتند که آیا شما دولت را تحریم کرده‌اید یا نان مردم را از دهان آنها بیرون کشیدید؟

کرک جواب داد: این چیز بسیار خوبی است که غذا را از گلوی شهروندانی بزنیم که دولتش قصد حمله مستقیم به خاک آمریکا را دارد.

این سناتور جنگ طلب در ادعایی جالب توجه گفت: در اینجا هیچ مرزی وجود ندارد. در واقع هیچکس نمی‌تواند ببیند که مردم ایران از طرف رژیم ایران مورد ظلم قرار می‌گیرند و به طور همزمان به خاطر اقدامات دولت نیز تنبیه شوند. اینجا یک عبارت ساده برای توصیف آن وجود دارد؛ و آن تنبیه دسته جمعی است.

شاید کرک چیزی شبیه به تحریمها علیه رژیم صدام حسین را مدنظر دارد که جنگ طلبان واشنگتن را قانع نکرد و موجب رنجهای فراوان در عراق شد.در طول تحریم‌های عراق بعد از جنگ اول خلیج فارس، مرگ و میر نوزادان بیش از سه برابر افزایش یافت. یعنی از یک مرگ در هر سی تولد  در سال ۱۹۹۰ به یک مرگ در هر هشت تولد در سال ۱۹۹۷ رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *