هزینه‌های درمان جوان اندیمشکی رایگان اعلام شد

خورنا: با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هزینه‌های درمان مسلم قربان‌پور جوان اندیمشکی که در مراسم تاسوعای حسینی امسال دچار برق گرفتگی و سپس اغما شده، رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، مسلم قربان‌پور جوان اندیمشکی که در مراسم تاسوعای حسینی امسال در هیئت عزاداری مسجد صاحب الزمان مسجد سلیمان، از دیگر شهرهای خوزستان بر اثر سقوط علم دچار برق گرفتگی و برای مدتی دچار ایست قلبی شد، همچنان در اغما به سر می‌برد.

بر اثر برخورد علم سوگواری حضرت اباعیدلله الحسین (ع) با سیم‌های انتقال برق شهری یک تن از عزاداران در دم جان باخت و مسلم قربان‌پور، از دیگر حادثه‌دیدگان همچنان در حالتی بین مرگ و زندگی به سر می‌برد.

در این خصوص با پیگیری خبرگزاری فارس و به دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، هزینه‌های درمان مسلم قربان‌پور رایگان انجام می‌شود.

اسماعیل ایدنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: در صورت نیاز، این جوان اندیمشکی به مراکز درمانی دیگر اهواز اعزام می‌شود تا هر چه سریع‌تر خدمات لازم برای درمان وی محقق شود.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم به ویژه افراد نیازمند از وظایف جدی مسئولان است و ما این روند را در اولویت قرار داده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین عنوان کرد: فرد یاد شده یکی از خادمان اباعبدالله الحسین(ع) بوده و برای درمان و بهبودی وی هر اقدامی را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک، مسلم که به همراه خانواده برای عزاداری در این ایام به مسجد سلیمان سکونتگاه گذشته و محل دفن پدرش، سفر کرده بود به هنگام سقوط علم به همراه برادرش رضا در محل حضور داشت. به گفته شاهدان عینی در لحظه حادثه، غیرتمندانه تلاش کرد تا مانع سقوط علم بر زمین و اتفاقات ناگوارتر شود، که متاسفانه خود دچار برق‌گرفتگی شد.

وی که بیش از ۵۰ دقیقه دچار ایست قلبی شده بود، با تلاش کادر پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان احیا و به زندگی برگشت، اگرچه با گذشت بیش از ۴۰ روز همچنان در حالت کما به سر می‌برد.

مسلم را سه روز پس از حادثه برای درمان به بخش I.C.U بیمارستان گلستان اهواز منتقل کردند، ولی متاسفانه موضوع مزبور به شکل عجیبی مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت.

این جوان ۲۷ ساله از نعمت پدر بی‌بهره است و در خانواده‌ای بسیار تنگدست زندگی می‌کند که جای هیچ تردید و تعللی در کمک به او وجود ندارد.

امروز مسلم، این جوان محب اهل بیت(ع) که در سوگواری سرور و سالار شهیدان و مقتدای خود دچار حادثه شده، بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند و از نظر جسمانی بیش از آنچه تصور شود، ضعیف و رنجور شده است.

مسلم قربان‌پور اگر چه در روز حادثه و با تلاش پزشکان یک بار از چنگال مرگ رهایی یافته، اما متاسفانه بیم آن می‌رود که به دلیل تنگدستی خانواده نتواند سلامتی خود را به‌دست آورد.