۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن برای متقاضیان باوی

خورنا: رئیس بنیاد مسکن باوی از اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا یزدانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از آنجا که بنیاد مسکن شهرستان باوی به تازگی مستقل شده است، بخشی از حجم کارها به این شعبه محول شده و ما در نظر داریم که اسناد را در این شهرستان صادر کنیم.

وی در ادامه افزود: تا پیش از این که باوی به عنوان یک شهرستان مستقل معرفی شود، اسناد و پرونده‌ها به بنیاد مسکن شهر اهواز فرستاده می‌شد ولی اکنون این کار در این شعبه صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان باوی تصریح کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که شامل سه شهر ویس، شیبان، ملاثانی و روستاهایی که در حوزه استحفاظی این شهرستان هستند به مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال است که اعطا می‌شود.

وی در خصوص شرایط اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی خاطرنشان کرد: سهمیه مقاوم‌سازی مشروط به اجرای شرایط فنی به دارندگان زمین برای خانه سازی است و تقاضاکنندگان موظفند که شرایط فنی از قبیل شناژبندی، فونداسیون، استفاده از مصالح استاندارد و…را رعایت کنند.

یزدانیان در پایان گفت: امید است در آینده اعتباراتی به‌منظور بهسازی روستاهای شهرستان باوی تخصیص داده شود تا بتوانیم روستاهایی که بافت قدیمی و نامستحکم دارند را زیر پوشش بهسازی قرار دهیم.