نیروگاه‌های خوزستان ۲۱ هزار گیگاوات ساعت برق تولید کردند

خورنا: معاون برنامه‌‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل خوزستان در هشت ماهه سال جاری برابر با ۲۱ هزار و ۲۱ گیگاوات ساعت بوده است.

عبدالرسول زرگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تولید برق کل خوزستان در هشت ماهه سال جاری برابر ۲۱ هزار و ۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سهم نیروگاه‌های برق آبی از ابتدای سال تا پایان آبان ماه برابر ۴۴ درصد و نیروگاه‌های حرارتی ۵۶ درصد کل انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در هشت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۸۳ گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند.

وی در این خصوص اضافه کرد: از این میزان ۵۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و ۴۳ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

زرگر عنوان کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۴۷ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.