رویانیان: کریمی باید با وقار اظهارنظر کند؛ پرسپولیس مدیر دارد

خورنا:‌ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید دارد اعضای هیات مدیره این باشگاه هر تصمیمی که درست باشد را اتخاذ می‌کنند.

محمد رویانیان در خصوص نشست دیروز کمیته فنی باشگاه پرسپولیس، گفت: «جلسه دیروز که حدود چهار ساعت به طول انجامید مشکلات باشگاه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مسابقات لیگ و نقاط ضعف و قوت تیم تجزیه و تحلیل شد و از آنجا که جلسه بدون نتیجه به اتمام رسید، قرار شد تا جلسات را به صورت مستمر ادامه دهیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه دیروز دو بازی دیگر به حمید استیلی وقت داده‌اید،ادامه داد: «اگر بخواهیم انحرافی صحبت کنیم، باید بگویم راجع به استیلی تصمیم می‌گیریم، اما ما نباید راجع به او تصمیم بگیریم، بلکه باید درباره خودمان تصمیم بگیریم. موضوع در این جلسه تصمیم‌گیری درباره شخص استیلی نبود، بلکه مشکلات و ضعف‌ها را شناسایی و آسیب شناسی کردیم.در این بررسی دقیق می‌خواهیم به یک آسیب‌شناسی درست برسیم تا هر جا که مشکل بود، آن را برطرف کنیم. اگر این مشکل با مدیر عامل بود، من باید بروم و می‌روم. اگر مشکل بازیکن، مربی یا کادر فنی بود، باید آن‌ها بروند.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که بر اساس برخی اخبار منتشر شده دلیل ماندن استیلی در پرسپولیس نبودن گزینه جایگزین نیست؟ گفت: «هرکسی برای خود در این زمینه اظهار‌نظری می‌کند! برای آسیب‌شناسی تیم پرسپولیس با توجه به فصل پیش‌رو واقعاً وقت نداریم و به همین دلیل هر روز در این مورد جلسه داریم. واقعیت این است که امسال تیم پرسپولیس بد بسته شده و بازیکنانی هماهنگ و منسجم و قوی در آن نیست و به نظر من اشکال از اساس به تیم وارد است. به قول معروف خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. من یک ماه است که به پرسپولیس آمده‌ام و این اشکالات وارده بر این تیم قبلاً وجود داشته است، اما باید در جلسات به این نتیجه‌ برسیم که مشکلات پرسپولیس با رفتن مدیرعامل، سرمربی و دیگران حل می‌شود یا نه؟ اگر با رفتن رویانیان مشکل پرسپولیس حل شود، رویانیان می‌رود و اگر هم با رفتن استیلی یا هرکس دیگر مشکل پرسپولیس حل شود، این تصمیم اتخاذ خواهد شد.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نتیجه‌ نظرسنجی سایت باشگاه پرسپولیس و ناامیدی هواداران از نتیجه‌ گرفتن این تیم در دیدار برابر مس رفسنجان در جام حذفی، گفت: «پرسپولیس ۵۰ سال است که می‌درخشد. هواداران هم مطمئن باشند که پرسپولیس کماکان تا ۵۰ سال دیگر هم خواهد درخشید. شما فکر می‌کنید کسی که بیمار می‌شود را باید کشت؟ خیر. بلکه باید او را مداوا کرد. امروز به هواداران پرسپولیس می‌گویم اگر این تیم را دوست دارند، باید درمانش کنید و راهش این است صبر کنید، با آمدن به استادیوم احساسات مثبت به تیم دهید و تصمیم و قضاوت عجولانه نکنید چرا که ما همه وقت‌مان را می‌گذاریم که پرسپولیس نجات یابد.»

وی درباره این اظهارنظر کریمی که با بودن پنجعلی پرسپولیس نیاز به دشمن ندارد، گفت: «هیچ اختلافی بین بازیکنان، کادر فنی و هیات مدیره وجود ندارد. من با صراحت اعلام می‌کنم آقای پنجعلی نظر خود را گفته و به او تذکر دادیم تا دیگر صحبت نکند، اما علی کریمی هم باید به عنوان یک ستاره جلوی احساسات خود را بگیرد، چرا که پرسپولیس مدیر دارد. به نظر من آقای پنجعلی در اظهار نظر خود اشتباه کرده، اما علی کریمی هم باید با به عنوان بازیکنی که در سطح جهان معروف است، با طمانینه و وقار صحبت کند.»