واردات بی رویه ذرت همچنان ادامه دارد/سهم ۳۵ درصدی خوزستان در تولید ذرت کشور

خورنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: واردات بی رویه ذرت همه ساله ادامه دارد اما امسال مضاعف تر شده است.

محمد قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واردات بی رویه ذرت دانه ای به کشور اظهار کرد: با استانداری خوزستان برای عدم ترخیص محموله های وارداتی مکاتبه کردیم و با بانک ها برای عدم تامین نقدینگی واردات ذرت و با سازمان صنعت، معدن و تجارت جلسه گرفتیم که جلوی واردات را بگیرند اما همه اقدامات تا به اینجا نتیجه ای در بر نداشته است و واردات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این در حالی است که ۳۵ درصد کل ذرت کشور در خوزستان تولید می شود ضمن اینکه امسال ۸۰ درصد سطح زیر کشت ذرت برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه امسال از ۱۱۹ هکتار از مزارع ذرت استان، ۱۴ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۰۵ هزار تن ذرت دانه ای در خوزستان برداشت شده که معادل تولید ۷۵۰ هزار تن ذرت کشور است.

قاسمی نژاد با انتقاد از نوسان قیمت خرید ذرت در استان خوزستان اضافه کرد: در استانهای همجوار، قیمت خرید ذرت از یک هزار و ۱۰۰ تومان شروع شد و تا مبلغ یک هزار و ۹۰۰ تومان هم رسید در حالی که در خوزستان از ۸۵۰ تومان شروع شد و به ۷۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که ذرت کاران خوزستان در تب و تاب برداشت ذرت از مزارع خود بودند واردات ناگهانی ذرت دانه ای از طریق گمرک بندرامام به کشور این سئوال را در اذهان متبادر می سازد این اقدام با چه انگیزه ای صورت گرفته است و آیا به تبعات این کار توجه شده است. در حالی که با این کار انگیزه ای برای کشاورزان باقی نمی ماند و محصول ذرت آنها را روی دستشان می ماند.