معاون وزیر کشور: کارون‌ باید در خدمت‌ بهبود کیفیت‌ زندگی‌ اهوازی ها باشد

خورنا: معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور گفت: رودخانه کارون در اهواز از جمله پتانسیل‌های بی‌نظیر است که باید در خدمت بهبود کیفیت زندگی شهروندان اهوازی قرار گیرد.

هوشنگ خندان‌دل روز یک‌شنبه در حاشیه سفر خود به اهواز و بازدید از پروژه‌های پل نهم، پارک شهروند، پارک جزیره و پروژه ساحل سازی شرق کارون و خیابان سلمان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اقدامات خوبی در این باره انجام داد و طبق وعده شهرداری، این پروژه قرار است در ایام دهه فجر امسال  به بهره برداری برسد.

وی افزود: در این بازدید، شهردار اهواز به این موضوع اشاره کرد که عملیات اجرایی این پروژه قدری تاخیر داشته که موجبات ناراحتی برخی شهروندان را فراهم کرده که لازم است شهرداری با سرعت بخشیدن به کارها و ارتقا بهبود کیفیت تالم خاطر شهروندان را جبران کند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور تصریح کرد: بعد از تاسیس سازمان عمران کارون، اقداماتی در زمینه ساحل‌سازی در مسیری از رودخانه که از شهر عبور می‌کند، اجرا شده است. بخش اعظم از ساحل‌سازی آن انجام شده که با کمک‌های فکری و مالی وزارت، شهرداری اهواز را در موقعیتی قرار خواهیم داد که به کار خود سرعت بدهد. در این بازدید متوجه شدیم که اگر امکان دسترسی مردم به آب در بخش های مختلف فراهم شود زمینه تفریح و تفرج بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد.

خندان‌دل گفت: میزان کمک‌های مالی به شهرداری‌های بزرگ زیاد نیست و شهرداری‌های کوچک در اولویت هستند. با توجه به این‌که شهر اهواز یکی از کلان‌شهرهای کشور است به لحاظ سابقه درخشانی که در گذشته داشته کمک‌هایی به شهرداری این شهر خواهیم کرد.

وی در خصوص آلودگی شهر اهواز گفت: آلودگی مساله‌ای است که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در حال کنترل است و حتما راه حل‌هایی برای حل این موضوع ارایه خواهند داد. در هر حال برای رفع این مسایل لازم است همه از جمله مردم و دستگاه‌های دولتی در جهت حل آن گام بردارند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور در خصوص پروژه پل نهم اهواز اظهار کرد: شهرداری‌ها، مجری پروژه‌های عمران شهری هستند. خدمات لازم از طریق پرداخت عوارض توسط مردم، به شهروندان ارایه می‌شود که اگر این درآمدها خوب و بجا هزینه شود رو به وضعیت بهتر پیش خواهیم رفت، چنانچه که در سال‌های اخیر رو به شرایط بهتر گام برداشتیم و با توجه به تغییراتی که در شهرداری اهواز صورت گرفته امیدواریم شاهد بهبودی کامل وضعیت کلان‌شهر اهواز باشیم.

خندان‌دل افزود: برخی پروژه‌ها از جمله پل نهم با منابع دولتی در حال احداث هستند. متاسفانه این پروژه از برنامه زمان‌بندی خود عقب است و نیاز است اعتبارات لازم به این پروژه تزریق و کارها به سرعت انجام شود.