جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد

خورنا: در جلسه غیرعلنی صبح روز یکشنبه مجلس که با حضور محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد، نمایندگان نگرانی‌های فرهنگی خود را مطرح کردند.

مهر به نقل از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که در این جلسه غیر‌علنی نمایندگان درباره محتوای فیلم‌های سینمایی، تولیدات شبکه‌های خانگی، قاچاق فیلم، تربیت نیروهای فرهنگی در وزارت ارشاد، لزوم تبیین شاخص‌های کیفی فرهنگ و کاهش تصدی‌گری‌های دولت در فرهنگ با وزیر فرهنگ و ارشاد گفت‌و‌گو کردند.

جلال یحیی‌زاده با اشاره به اینکه عمده انتقاد نمایندگان در این جلسه مربوط به وضعیت سینما و فیلم‌های سینمایی بوده گفت: سخنرانان این جلسه معتقد بودند بسیاری از فیلم‌های سینمایی که با استفاده از پول بیت‌المال ساخته می‌شود، مسیری را طی می‌کند که در راستای اهداف دشمنان ماست و با انتقاد از مشکلات محتوایی فیلم‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شده است، خواستار افزایش نظارت وزارت ارشاد و سینماها بودند.

بهروز جعفری، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس به اعتراض مصطفی کواکبیان مبنی بر علت مسولیت اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی دولت اشاره کرد و گفت: “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد که اگرچه صلاح بر این بود که ایشان این مسوولیت را به عهده داشته باشند، اما سیاست‌های فرهنگی آن‌جا تصویب نمی‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *