کشور با پشت میزنشینی ساخته نمی شود/ کم توجهی دولت به بودجه تخصیصی خوزستان

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور با پشت میز نشینی اصلاح نمی شود و باید با جدیت وارد میدان عمل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شکرخدا موسوی شامگاه پنج شنبه با حضور در جمع مردم شیبان اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی با روحیه خودباوری و بسیجی توانستیم بر دشمن بعثی پیروز شویم و با وجود کمبود سلاح، با انگیزه و عشق به ولایت و امام اجازه ندادیم یک وجب از خاک ما در اشغال دشمن بماند.

موسوی تصریح کرد: اگر با روحیه تکلیفی و الهی وارد کار شویم حتما به توفیقات مهمی دست می یابیم و مشکلات مردم یکی پس از دیگری رفع می شود.

وی تعامل و با هم بودن را رمز پیشبرد کارها و فعالیت های دانست و گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس با وجود انبوهی از مشکلات و توطئه ها، توانستیم با همدلی و تعامل مشکلات را از سر راه برداریم ولی متاسفانه با تضعیف این روحیه مشکلات ما پس از جنگ بیشتر شد.

موسوی تاکید کرد: با روحیه پشت میز نشینی کشور ساخته نخواهد شد بلکه باید با جدیت وارد میدان عمل شویم و به مردم خدمت کنیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه دولت که به تازگی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، گفت: ما نمایندگان در اعتراض به این بودجه و عدم تخصیص مناسب اعتبارات عمرانی به خوزستان استعفا کردیم و معتقدیم دولت در بودجه سال آینده به استان خوزستان کم توجهی کرده است.

موسوی، عدم توجه کافی به اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش کشاورزی به عنوان موتور توسعه کشور را از ایرادات نمایندگان به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ عنوان کرد و گفت: در بودجه سال آینده طبق روال سالهای گذشته ردیف اعتباری برای انتقال آب به فلات مرکزی ایران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به دلایل کارشناسی ما مخالف انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران هستیم، اظهار کرد: در طرح های انتقال آب تاکنون ۵۷۰ میلیون متر مکعب از حوضه و سرشاخه های کارون به فلات مرکزی انتقال یافته و در طرح جدید معروف به بهشت آباد بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب به اصفهان انتقال خواهد یافت.

موسوی گفت: در سال های گذشته از غفلت ما و مسئولان خوزستانی اعتبار طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران در ردیف های بودجه منظور می شد و این ظلم به مردم خوزستان است.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما با کمبود پول و اعتبار رو برو نیست، بلکه با مشکل مدیریتی مواجه هستیم، گفت: در بودجه سال ۹۲ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی مصوب شد ولی تاکنون با گذشت ۹ ماه از سال تنها ۱۰ هزار میلیارد تخصیص یافته که این نشان از مدیریت ناکارآمد در تخصیص منابع است.

وی با بیان اینکه هرگونه ناکارآمدی نه به حساب اشخاص بلکه به پای نظام نوشته می شود ضرورت انجام کار کارشناسی با روحیه مردمی و انگیزه الهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما بسیاری از فرصت ها را از دست داده ایم و استان های همجوار ما به سرعت روند توسعه ای خود را انجام دادند ولی ما از قافله توسعه عقب افتاده ایم که باید با کار مضاعف این عقب ماندگی ها را جبران کرد.

موسوی دیدار با مردم حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات آنان از نزدیک را وظیفه نمایندگان دانست و گفت: باید از همه فرصت ها برای رفع مشکلات مردم بهره برد و کوتاهی از هیچ مسئولی قابل قبول نیست.