مرگ به دلیل کار مداوم با کامپیوتر!

خورنا: یک دختر اندونزیایی پس از ۳۰ ساعت کار مداوم با رایانه و در شبکه اجتماعی توییتر به حالت کما رفت و جان خود را از دست داد.

میتا دیرانˈ دختر اندونزیایی که در یک شرکت تبلیغاتی فعال بود به مدت ۳۰ ساعت با استفاده از شبکه توییتر کار تبلیغاتی انجام می داد که دچار حمله قلبی شد و به کما رفت.

به گزارش ایرنا، رسانه های اندونزی نوشتند این فرد هفته جاری ساعت های متوالی برای کارفرمای خود که یک شرکت تبلیغاتی توییتی دارد، فعالیت کرد تا دچار این عارضه شد و پس از آن فوت کرد.

پس از فوت این دختر اندونزیایی بسیاری از کاربران توییتر که فعالیت تبلیغاتی دارند با ارسال پیام هایی خواستار کاهش ساعات کار خود شدند.

پدر این دفتر نیز که کارمند یک شرکت تبلیغاتی در اندونزی است معتقد است افرادی که با این شبکه ها فعال هستند باید تنها سه روز به فعالیت کاری بپردازند.

تاکنون دلیل خاصی برای مرگ این فرد ذکر نشده است و بیشترین بازتاب آن در باره دوره زمانی فعالیت وی است. ˈمیتا دیرانˈ ساعتی قبل از مرگش در جمله اعتراضی به ساعات کارش در صفحه توییتر نوشت: ۳۰ ساعت کار مداوم ، همچنان باید ادامه دهم.

مرگ یک فرد چینی ۲۴ ساله درسال گذشته پس از کار مداوم در پشت رایانه نیز بازتاب زیادی در بین رسانه ها پیدا کرد. وی نیز مانند این دختر اندونزیایی دچار حمله قلبی شد.

تحقیقات پزشکان نشان می دهد بازی های رایانه ای و استفاده مداوم از این دستگاه اعتیادآور باعث می شود بیهوشی سراغ شخص معتاد به بازی رایانه ای بیاید. یکی از رایج ترین این تشنج ها ˈبیهوشی حساس به تصویرˈ است.

اعتیاد به بازی های رایانه ای و استفاده از رایانه مشکل رو به رشدی در کشورهای آسیایی است. چین و کره جنوبی پیش از این شاهد مرگ دو نفر به دلیل استفاده طولانی و مداوم دو روزه از رایانه و بازی ها بوده است.

یک مرد چینی در سال ۲۰۰۷ میلادی در یک کافی نت به مدت سه روز اقدام به بازی ریانه ای کرد که جان خود را از دست داد.

برخی کشورها هم اکنون اقدام به راه اندازی مراکز مشاوره ویژه برای مقابله با اعتیاد به رایانه و تصویب قوانین سختگیرانه برای محدودکردن دسترسی به کافی نت ها کرده اند.