حواشی جنجالی همایش جبهه پایداری

خورنا: در این همایش که شامگاه شنبه با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، تعداد قابل توجهی از مردم شرکت کرده بودند اما از اعتراض‌ها و نوع سئوال‌هایی که شرکت‌کنندگان می‌پرسیدند معلوم بود که بخشی از این جمعیت مخالف موضع‌گیری‌ها و اظهارات اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری بودند.

در این جلسه حجج اسلام قاسم روانبخش، محمود رجبی و مرتضی آقاتهرانی به سخنرانی پرداختند و پس از آن میزگردی برای پاسخ به سئوالات حاضران با حضور زارعی، محصولی، روانبخش، آقاتهرانی، رسایی، کوچک‌زاده و متقی‌فر تشکیل شد.

مهم‌ترین اظهارات و حواشی جنجالی این همایش عبارت است از:

یکی از حضار در میان صحبت‌های قاسم روانبخش که اولین سخنران بود گفت: آقای روانبخش شما در بسیاری از جا‌ها فرامین رهبری را رعایت نکردی و تندروی کردی. در این لحظه یکی دیگر از حاضران در جلسه با گفتن «احسنت» این جملات را تائید کرد.

در بخش پرسش و پاسخ این همایش یکی از حاضران پرسید: مگر نه این است که آقای احمدی‌نژاد ۶ سال پیش جزو امت حزب‌الله و در خط رهبر بود، ولی موقعی که به قدرت رسید به اهداف و دغدغه‌های پیشین پشت پا زد. چه تضمینی وجود دارد که جبهه پایداری بعد از به قدرت رسیدن پشت پا به میثاق‌نامه ولایت نزند. مگر نه این است که آقای احمدی‌نژاد مورد تائید آقای مصباح بود و شما هم مورد تائید آیت‌الله مصباح هستید. آیا تائید آیت‌الله مصباح کار را درست می‌کند؟

وقتی علی اصغر زارعی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری که در مورد بی‌تقوایی برخی افراد نسبت به اعضای این جبهه صحبت می‌کرد، یکی از حاضران با صدای بلند گفت: شما خودتان انواع تهمت‌ها را به دیگران می‌زنید…

در این لحظه زارعی با بالابردن تن صدای خود مانع از ادامه اعتراض این شخص شد و در ادامه با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به تمجید از عملکرد دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: ما کماکان از دولت حمایت می‌کنیم چراکه دولت نهم و دهم عملکرد بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است؛ عملکردهایی که خدمت به مردم و در راستای عدالت ورزی بوده است. الان هم از عملکرد خوب دولت حمایت می‌کنیم اما آنچه که برای ما قابل تحمل نیست و در آن اختلاف نظر داریم در تبعیت از رهبری است.

این جلسه در حالی به پایان رسید که تعداد قابل توجهی از سئوالات کتبی حاضران بی‌پاسخ مانده بود و روانبخش به بهانه اینکه حاضران در همایش خسته شدند و تعدادی از سئوالات تکراری است، پایان جلسه را اعلام کرد.

در همین حال جوانی به سمت سخنرانان رفت و با صدای بلند گفت: شما چشم خودتان را درباره دیگران باز می‌کنید اما در مورد خودتان بسته!

پس از اتمام جلسه تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان به سمت اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری رفتند تا پیرامون مباحث مطرح شده در این نشست اظهارنظر کنند. صحبت‌هایی که بین این افراد و اعضای جبهه مطرح شده بود به گونه‌ای چالش‌برانگیز بود که مانع از هدایت سخنرانان به بیرون از سالن شده بود.

در صحبت‌های اعضای جبهه پایداری اسامی تعدادی از مسئولان کشور اعلام می‌شد که به اعتقاد یکی از معترضان، این گونه صحبت‌ها عاقبت خوبی ندارد و مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

در پایان پرسش و پاسخ‌ها یکی از جوانان به خبرنگار مهر گفت: این معما برای من بی‌پاسخ مانده است که چطور بعضی از اعضای جبهه پایداری مرتکب تهمت و افترا می‌شوند و چطور دم از گفتمان امام و رهبری می‌زنند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *