همت مضاعف دانشکده علوم پزشکی آبادان در رفع مشکلات بهداشتی شلمچه

خورنا: فرماندار ویژه آبادان از دانشکده علوم پزشکی خواست تا در رفع مشکلات بهداشتی ناشی از حضور حداکثری زائران در مرز شلمچه اقدام مناسب تر، مضاعف تری را به انجام برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام ایلخاص زاده پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای بهداشت شهرستان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان باید ضمن تشدید و سرعت بخشی به کار نظارت بر عرضه مواد غذایی در میان زائران در خصوص سمپاشی محیط در جهت رعایت مسائل بهداشتی اقدام کند.

وی افزود: زائران زیادی از مرز شلمچه جهت زیارت روانه عراق می شوند اما اینکه آنها چگونه و با چه شرایطی باز می گردند را نمی دانیم لذا نیاز به کنترل و تشدید نظارتها در مبادی ورودی و خروجی از این مرز هست.

فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: باید موضوع سمپاشی محیط از لوث زباله و سایر موارد در دستور کار دانشکده علوم پزشکی قرار گیرد و در صورت نیاز از همکاری نیروهای شهرداری آبادان نیز می توان بهره گرفت.

ایلخاص زاده با تاکید مجدد بر ورود قوی تر دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث نظافت و بهداشت مرز شلمچه تصریح کرد: به رغم حضور ارگانهای مختلف اعم از هلال احمر، شهرداری، اوژانس و غیره اما این نقیصه وجود دارد و باید هر چه سریعتر بر طرف شود تا خدای ناکرده مسئله جبران ناپذیری را به بار نیاورد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به حضور و بازدید از مرز شلمچه یادآور شد: افتخار ما خدمت گذاری به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است پس هر آنچه در توان داریم را در جهت تامین رفاه و آسایش آنان همراه با رعایت مسائل بهداشتی به کار می گیریم.

وی با انتقاد شدید از عملکرد نامناسب منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه به جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران از لحاظ فراهم سازی مکان جهت اسکان، کنترلهای پزشکی، صدور مجوز تردد خطاب به دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: نباید خود را درگیر مسائل نامه نگاری کنید چنانچه مسئله دست و پاگیری هست باید هر چه سریعتر رفع شود، زائرانی که به منطقه ورود می کنند نباید همین طور رها شوند، آنان نیاز به دریافت خدمات مناسب و مطلوب دارند.