آغاز اجرای پروژه جاده ۶ بانده آبادان- خرمشهر-شلمچه در منطقه آزاد اروند

خورنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز اجرای پروژه جاده شش بانده مسیر مواصلاتی شهرهای آبادان-خرمشهر -شلمچه در منطقه آزاد اروند با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی خبر داد.

اسماعیل زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در نخستین مرحله از عملیات اجرایی این پروژه مسیر حدفاصل میدان فرهنگ تا میدان سازمان منطقه آزاد اروند از تاسیسات شهری و زیربنایی پاکسازی خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی و مطالعه، اصلاح و ارتقا مسیر مواصلاتی آبادان، خرمشهر به شلمچه در دستور کار این سازمان قرار دارد و در دو فاز اول اصلاح مسیر میدان هتل آبادان تا میدان فرهنگ در شهرستان آبادان و میدان مقاومت تا پل نو در شهرستان خرمشهر در حال انجام و به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اجرای این دو طرح برآورد شده و هم اکنون کار مطالعات و پاکسازی مسیر از تاسیسات شهری و تملک اراضی طرح در حال انجام است و به زودی عملیات اجرای پروژه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

وی عنوان داشت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار شهرستان آبادان، مسئولان پالایشگاه آبادان و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین مسئولان سازمان‌های خدمات دهنده شهری در خصوص تصمیم گیری و برنامه ریزی جابه جایی تاسیسات شهری واقع در مسیر برگزار شده است.

زمانی با اشاره به اهمیت این پروژه خاطر نشان کرد: همه تاسیسات موجود در مسیر این پروژه در یک کانال و کریدور قرار خواهند گرفت، همچنین جاده مذکور به صورت شش بانده و در یک پوسته ۳۵ متری اجرا و تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد اروند، اجرای موفق این پروژه را منوط به همکاری موثر مسئولین و تاثیرگذاران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، این پروژه با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت پالایش نفت آبادان صورت می‌پذیرد.

همچنین پروژه تعریض جاده خرمشهر از فلکه مقاومت تا پل نو نیز در یک کریدور ۳۲ متری به صورت شش بانده و حداکثر تا یک‌ماه آینده به اجرا خواهد رفت و در مدت ۹ ماه به بهره برداری خواهد رسید.