رئیس اداره محیط زیست آبادان: شیوه کنونی دفع زباله‌ها باید تا سال ۹۴ تغییر کند

خورنا: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: شیوه کنونی دفع زباله‌ها باید تا سال ۹۴ باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید احمد موسوی‌آزاد ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: شیوه کنونی دفع زباله‌ها که در آبادان در حال انجام است تا سال ۹۴ قابل انجام است و از این سال به بعد امکان دفع زباله‌ها به این شکل فراهم نیست.

وی افزود: طبق قانون از سال ۹۴ شیوه دفع زباله باید به این گونه باشد که زباله‌ها ابتدا توسط دستگاه‌های خردکن خرد شده و پس از آن سوزانده شود.

رئیس اداره محیط زیست آبادان ادامه داد: بر این اساس زباله‌ها پس از سوزاندن باید به خاکستر تبدیل و تنها خاکستر آنها دفن شود.

موسوی‌آزاد تصریح‌کرد: بر این اساس به ویژه بیمارستانهای سطح شهرستان باید به فکر خرید دستگاه خردکن زباله باشند.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر چهار بیمارستان‌ دولتی آبادان برای انجام امور دفع زباله‌های خود هر یک به شیوه‌ای عمل می‌کنند به‌گونه‌ای که بیمارستان نفت با پیمانکاری در این زمینه قرارداد دارد، بیمارستان‌های ۱۷ شهریور و بهشتی خود اقدام به امحاء زباله‌ها می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست آبادان خاطرنشان‌کرد: بیمارستان طالقانی آبادان نیز به محل زباله‌های عفونی تبدیل شده است که بسیار مضر و خطرناک است.

موسوی‌آزاد افزود: بر این اساس باید بیمارستان‌های شهر به شکل واحدی عمل کنند و به یک شکل اقدام به دفع زباله‌های عفونی خود کنند.

وی در ادامه با انتقاد از پالایشگاه آبادان ادامه داد: پالایشگاه آبادان هیچ نظارتی بر روی کانال‌های آب محوطه خود نمی‌کند.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح‌کرد: متاسفانه مشاهده شده که برخی از تانکرها در این کانال‌ها روغن‌های خود را تعویض و روغن سوخته را در کانال آب می‌ریزند.

موسوی‌آزاد گفت: این کار ضربات زیادی را به محیط زیست زده و علاوه بر آن به لحاظ زیبایی شهری نیز جلوه بدی را دارد که مسئولان بهداشتی پالایشگاه باید نسبت به نظارت بر این تانکرها اقدام کنند.