۹۰ هزار زایر از مرز شلمچه به عراق سفر کردند

خورنا: فرماندار خرمشهر گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۹۰ هزار زایر از مرز شلمچه به کربلای معلی در کشور عراق سفر کردند.

عبداله حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز شلمچه یکی از مرزهای مشترک ایران و عراق است که همه ساله شاهد حضور خیل مشتاقان زیارت عتبات عالیات در این منطقه هستیم.

وی افزود: آیین اربعین حسینی به عنوان یکی از تجمعات بزرگ شیعیان جهان با حضور حداقل ۱۵ میلیون زایر از افتخارات شیعه به شمار می رود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: در سالهای گذشته جمع کثیری از مشتاقان اباعبدالله برای زیارت و شرکت در آیین اربعین از مرز شلمچه به عراق سفر کردند که این تعداد در سال جاری افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

حسینی یادآور شد: تمامی تلاش خود را در جهت رسیدگی به وضعیت زائران به کار گرفته ایم تا مشائل به طور مطلوبی دنبال و به انجام برسد اما به دلیل کثرت زائران در منطقه ممکن است برخی مشکلات، کمبودها و نارساییهای نیز وجود داشته باشد که از این بابت از تمامی زائران پوزش می خواهیم.

وی گفت: تمامی دستگاهها اعم از سپاه، هلال احمر، منطقه آزاد اروند، اروژانس و بهداشت و درمان به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به زائران در مرز شلمچه مستقر شده اند. همچنین شهروندان خرمشهری با راه اندازی تکایای مختلف در طول مسیر و محل شلمچه به زائران خدماتی همچون توزیع آب، چای و قهوه ارائه می کنند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در روزهای ابتدایی ماه محرم روزانه هشت هزار زائر از مرز شلمچه به کربلای معلی سفر می کنند، تصریح کرد: در زمان حاضر این رقم به ۱۸ تا ۱۹ هزار نفر رسیده است.

حسینی با اشاره به پایین بودن ظرفیت سالن پذیرش زائران برای دریافت مجوز تردد عنوان کرد: این مسئله سبب شده تا در برخی از ساعات به ویژه در زمان اوج حضور زائران در مرز شلمچه، با مشکل مواجه شویم و زائران مجبور شوند تا ساعتها در صف انتظار باقی بمانند.

وی از مسئولان کشوری و استانی خواست تا در جهت توسعه فضای شلمچه در جهت ارائه خدمات بهتر، مطلوبتر و کاهش زمان ماندگاری در صف دریافت مجوز اقدامات اساسی و مناسبی را انجام دهند.