کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با بحران تنفسی وجود ندارد

خورنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مشکلی از بابت کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با بحران تنفسی اخیر نداریم.

ساسان موگهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که آمار مراجعان به مراکز در مانی رور به روز در حال کاهش است، اظهار کرد: در بحران اخیر یک سری لوازم پزشکی برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر مصرف شد که بلافاصله تجهیزات نو را جایگزین کردیم.

وی افزود: برای رفع مشکل خارج از تشریفات اداری کار تخصیص تجهیزات را انجام دادیم به طوری که در حال حاضر از نظر تامین تجهیزات با کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با بحران تنفسی اخیر مواجه نیستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بروز سندرم شبه آسم در پی باران های اخیر در سطح اهواز، تصریح کرد: این سندرم در اثر تحریکات محیطی ایجاد شده که ریه را به مشکل می اندازد ضمن این که در مشکل اخیر به این شکل سابقه نداشتیم.

موگهی با بیان این که نتایج مطالعات در خصوص علت بروز بحران تنفسی اخیر به زودی اعلام می شود، اضافه کرد: همه امکانات تشخیصی و درمانی موجود است و هیچ گونه نگرانی از بابت تامین تجهیزات مرتبط وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مجموعه درمانی و پزشکی استان با تمام وجود برای رفع این مشکل در تلاش است و اجازه گسترش بحران را بیش از این نمی دهد و این می تواند نقطه امید بیماران باشد.