کانون‌های‌ آفرینش‌ ادبی خوزستان ۳ هزار عضو فعال دارد  

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تعداد کانون‌های آفرینش‌های ادبی فعال در این حوزه ۵۰ کانون ادبی با بیش از ۳ هزار عضو در سطح استان هستند.

لفته منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در آذر ماه سال جاری و با هدف ارتقای سطح دانش و بینش آحاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان گروه‌های مختلف جامعه تعداد ۲۱ جلسه نقد و بررسی کتاب در سطح استان برگزار شده است.

وی همچنین عنوان کرد: کانون‌های ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی با انگیزه شناسایی و جذب نیروهای مستعد ادبی و اعتلای آموزه های حکمی ادبیات فاخر ایران اسلامی و در راستای هدف غایی نهاد کتابخانه‌های عمومی که همان توسعه و ترغیب فرهنگ مطالعه مفید است با حضور اعضای علاقمند کتابخانه‌ها تشکیل شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: بدین منظور فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری جلسات ادبی، شعر خوانی، شب شعر، معرفی کتاب و نقد و بررسی کتاب به اجرا می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در همه شهرستان‌های استان خوزستان بالفعل به صورت هفتگی در حال برگزاری است اضافه کرد: فعالیت‌های امور فرهنگی در حوزه کانون‌های آفرینش‌های ادبی در مقایسه با سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی دارای پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه نقد و بررسی، معرفی کتاب و رونمایی و همچنین برگزاری جلسات شعر خوانی و شب شعر بوده است.

منصوری گفت: اعضای کانون‌های ادبی در شهرستان‌ها و مرکز استان از مفاخر ادبی در زمینه نویسندگی، شعر، داستان، ادبیات و دیگر اعضای این کانون‌ها شاعران جوان و اعضای علاقمند به این عرصه در شهرستان‌ها هستند که در یک محفل ادبی و دوستانه تجربیات خود را به یکدیگر انتقال داده و به نقد و بررسی کتاب و اشعار خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: تعداد کانون‌های آفرینش‌های ادبی فعال دراین حوزه ۵۰ کانون ادبی با بیش از ۳ هزار عضو در سطح استان هستند که در مدت ۹ ماهه سال ۹۲ بیش از ۵۰۰ جلسه ادبی، بیش از ۵۵ جلسه شب شعر و رونمایی کتاب و تعداد ۸۰ جلسه نقد و بررسی کتاب برگزار کردند که این رقم تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920925001756#sthash.V4KPEr42.dpuf