وزارت نفت به تعهدات خود در زمینه عمران شهری آبادان عمل کند

خورنا: فرماندار آبادان گفت: وزارت نفت به تعهدات خود در زمینه عمران و توسعه شهری آبادان عمل کند.

بهرام ایلخاص زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور گذشته به آبادان (راه اندازی مرحله دوم فاز سوم پالایشگاه آبادان) به منظور عمران شهری که وزارت نفت موظف به تامین و پرداخت آن شد، افزود: نیازمندیهای شهر آبادان در هشت بخش اولویت بندی و تقدیم معاون اول رئیس جمهوری شد که مورد موافقت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: طبق توافق انجام شده و تعهدی که بر عهده وزارت نفت است می بایست عمران شهری آبادان تا پیش از پایان سال جاری آغاز می شد که تاکنون هیچ حرکت و اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ایلخاص زاده با بیان اینکه این تعهدات الزام آور است، تصریح کرد: این اعتبار تحت عنوان کمک دولت برای رفع محرومیتهای آبادان به لحاظ عمران شهری داده شده و وزارت نفت نیز موظف به انجام و اجرای تعهدات یاد شده است.

وی یادآور شد: بر اساس موافقت معاون اول رئیس جمهور گذشته قرار شد تا بخشی از کمک های دولت تا پایان سال گذشته اختصاص می یافت و بخش دیگر نیز امسال تامین می شود که متاسفانه چنین نشد.

فرماندار آبادان از ساماندهی ورودیهای شهر از سمت خرمشهر به آبادان و میدان ثامن الائمه، تکمیل و آماده سازی خدمات شهری و ایجاد فضای سبز در منطقه امیرآباد شامل مناطق ۱۰۸ هکتاری، ۱۹هکتار و ۱۱۸هکتاری، توسعه فضای سبز و احداث پارک محله ای، بهسازی معابر شهری و ساماندهی پیاده روها، احداث تقاطع غیرهمسطح، بهسازی و نوسازی سیستم روشنایی سطح شهر، احداث پل های عابر پیاده غیرمکانیزه و بهسازی سیستم دفع آبهای سطحی به عنوان اولویت های مطرح شده نام برد و گفت: شش اولویت دوم بر عهده شهرداری آبادان قرار داده شده و مقرر شد تا اعتبار آنها نیز به این دستگاه پرداخت شود که تاکنون خبری از اعتبار یاد شده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در ۱۲ بهمن سال ۹۱ برای شرکت در آیین افتتاح مرحله دوم فاز سه بنزین سازی پالایشگاه آبادان به این شهرستان سفر کرد.